به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وضعیت رو به کاهش کنونی بهره باز در قراردادهای فیوچرز دائمی بیت کوین، از بروز علائم خستگی در بازار ارزهای دیجیتال حکایت دارد. بر اساس گزارش اخیر گلس‌نود (Glassnode)، در بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، بهره باز بیت کوین تا کمترین میزان طی 5 ماه گذشته یعنی 2,796,429,005.85 دلار کاهش یافت.

این کاهش ملموس در فعالیت‌ در بازار معاملات آتی، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را متحیر کرده است؛ به‌ویژه در برهه زمانی فعلی که این دارایی دیجیتال تلاش دارد مقاومت 27000 دلاری را پشت سر بگذارد.

بارقه‌های امید بعد از پیروزی گری اسکیل

در حالی که روند کلی بازار تاحدودی تیره و تار به نظر می‌رسد، بعد از اعلام خبر پیروزی شرکت بزرگ مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور)، اندک نور امیدی در دل سرمایه‌گذاران پدید آمد و باعث تقویت روحیه در سراسر بازار شد. علیرغم کشمکش‌های مداوم در بازار معاملات اسپات، این پیروزی نظارتی نشان‌دهنده تغییری عمده در احساسات حاکم بر بازار بود.

در نتیجه این تغییر، بهره باز در قراردادهای آتی بیت کوین شروع به افزایش کرد. پلتفرم ردیابی داده‌های دورن زنجیره‌ای کایکو (Kaiko) در گزارش اخیر خود مدعی شده است که این معیار کلیدی مدتی است که در حال کاهش است و حتی به سطوحی رسیده است که آخرین بار پس از فروپاشی شبکه بلاکچین ترا لبز (Terra) در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) مشاهده شده بود.

بهره باز معاملات آتی بیت کوین
بهره باز معاملات آتی بیت کوین در ماه آگوست؛ منبع: Kaiko

معامله‌گران و تحلیلگران نوسانات بهره باز معاملات آتی را به دقت زیر نظر دارند و آنها را به عنوان یک مقیاس مهم برای ارزیابی احساسات بازار در نظر می‌گیرند. بر اساس داده‌های وبسایت مرجع کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) بیت کوین در حال حاضر با قیمت 25884.25 دلار و حجم معاملات 24 ساعته نزدیک به 12 میلیارد دلار، در جایگاه نخست بازار ایستاده است و ارزش بازار آن در حدود 504 میلیارد دلار است.

کاهش بهره باز می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری باشد، زیرا ممکن است معامله‌گران نهادی پوزیشن‌های خود را با توجه به این تحولات دوباره ارزیابی کنند. به گفته کارشناسان، هیاهوی ایجاد شده به واسطه بُرد گری اسکیل یک نشانه دلگرم کننده برای بازار بود. با این حال، برای تغییر مسیر حرکت کلی بازار، وجود محرک‌های مثبت دیگری مانند تایید یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده بعد از مدت‌ها انتظار، بسیار لازم است. از آنجایی که این دارایی دیجیتال پیشرو بر مبنای این شاخص‌های کلیدی می‌چرخد، جهان نظاره‌گر این است که ببیند آیا این کاهش در بهره باز بازارهای آتی یک شوک موقت است یا می‌تواند نشانه‌ای از پیش‌روی حرکت‌های مهم‌تر بازار در آینده باشد.

رکود در بازارهای اسپات بیت کوین

بیت کوین چند هفته پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت و در نهایت نتوانست با قاطعیت از منطقه مقاومت 25970.28 دلاری که چشم معامله‌گران به آن دوخته شده بود، عبور کند. این رکود باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران خرد می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد که رگولاتورها برای تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF)  هیچ عجله‌ای ندارند. درخواست‌های راه‌اندازی این ابزارهای مالی که اکنون در لیست انتظار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار دارند، می‌تواند راهی امن‌تر و در دسترس‌تر برای سرمایه‌گذاران خرد برای ورود به بازار بیت‌کوین مهیا کند. با این حال، این تردید نظارتی، بازار را در وضعیت بلاتکلیف نگه داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array