به گزارش ایران دکونومی، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در توییتر خبر داده است که هکرها به بخشی از اطلاعات کاربران تپسی دسترسی پیدا کرده‌اند. هکرها به‌دنبال اخاذی بوده‌اند؛ اما تپسی تصمیم گرفته است تا با آن‌ها همکاری نکند.

ظاهراً جلوی دسترسی بیشتر هکرها به اطلاعات گرفته شده است؛ اما هنوز مشخص نیست چه بخشی از اطلاعات تپسی به‌دست آن‌ها افتاده است. با‌توجه‌به‌ اینکه هکرها به خواسته خود نرسیده‌اند، احتمالاً طی روزهای آینده، اطلاعات به‌دست‌آورده را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

مدیرعامل تپسی ضمن ابراز تأسف از این اتفاق، مسئولیت را پذیرفته و وعده داده است تا بررسی دقیقی روی موضوع انجام دهد و اطلاعات تکمیلی را ارائه کند.

هکرها در پستی تلگرامی نمونه‌ای از اطلاعات هک‌شده را منتشر کرده‌اند و آن‌ها را به قیمت ۳۵ هزار دلار برای فروش گذاشته‌اند.

هکرها ادعا می‌کنند که به این‌حجم از اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند:

  • اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره همراه، شهر و بعضاً ایمیل
  • اطلاعات بیش از ۶ میلیون راننده شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، کد شهر و شماره همراه
  • اطلاعات بیش از ۱۳۶ میلیون سفر شامل آی‌دی مسافر، آدرس کامل مبدأ و مقصد، آدرس کوتاه مبدأ و مقصد و مشخصات جغرافیایی (GPS Locations) مبدأ و مقصد
  • سورس کد محصولات شرکت تپسی مانند اپلیکیشن‌های موبایل و…
  • اطلاعات دستگاه همراه مسافر و راننده

تپسی می‌گوید به‌کمک پلیس در تلاش برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.

معاون اجتماعی پلیس فتا از برطرف شدن منبع آلودگی ناشی از یک منبع هکری در برنامه تپسی خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای هموطنان و خدمات گیران از برنامه تپسی وجود ندارد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا درباره جزئیات هک شدن برنامه تپسی گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم یک ماه پیش به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کند.

وی افزود: این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند.

سرهنگ پاشایی در پایان گفت: در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

منبع: زومیت

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array