به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارزهای دیجیتال اوکی اکس (OKX) مستقر در سیشل، در مصاحبه‌ای با کوین دسک (CoinDesk) تأیید کرد که علیرغم محیط نظارتی مبهم، این صرافی قصد دارد با نفوذ به فضای وب3 کشور هند، خدمات خود را در این کشور گسترش دهد و برای این منظور، کارکنان محلی را استخدام کند.

شایان ذکر است که این صرافی رمزارزی در حال حاضر مراکز استراتژیک منطقه‌ای در هنگ کنگ، سنگاپور، دبی و باهاما دارد. البته ورود این صرافی به بازار هند، به‌ویژه با توجه به چشم‌انداز نظارتی منحصربه‌فرد این کشور پیرامون ارزهای دیجیتال، با پیچیدگی‌هایی همراه است.

صرافی اوکی ایکس در هند

محیط نظارتی نامشخص در هند

هند تاکنون صراحتاً فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع نکرده است، اما به طور قانونی نیز هنوز این صنعت را به رسمیت نشناخته است. در حالی‌ که دولت هند از تصویب قوانین اختصاصی وب3 یا ارزهای دیجیتال خودداری کرده است، اقدامات مالیاتی سختگیرانه‌ای را برای فعالیت‌های تجاری در این صنعت اعمال کرده و پروتکل‌های ضد پولشویی دقیقی را در این زمینه اجرا کرده است.

در حالی که صرافی‌های جهان اغلب به دلیل عدم قطعیت نظارتی، در رویکردهای خود محتاطانه عمل می‌کنند، به همین جهت به نظر می‌رسد اوکی اکس (OKX) نیز با دقت عمل کرده و به اهمیت همسویی با هنجارها و مقررات محلی پی برده است.

هند به عنوان رئیس فعلی گروه ۲۰، مدافع وضع مقررات جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال بوده است و همین امر پیچیدگی‌های محیط نظارتی این کشور را بیشتر برجسته می‌کند. این پس‌زمینه باعث شده است که اکثر صرافی‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال، علیرغم پتانسیل‌های موجود در بازار هند، فاصله خود را از بازار این کشور حفظ کنند.

در حالی که این صرافی هنوز برنامه‌ای برای ایجاد یک دفتر فیزیکی در هند ندارد، تشکیل یک تیم اختصاصی برای رهبری اقدامات خود در این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array