به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس در راستای برنامه کاهش حمایت از BUSD خود، از کاربران خواسته است دارایی استیبل کوین بایننس یواس‌دی (BUSD) خود را به سایر دارایی‌های موجود، از جمله استیبل کوین تازه لیست شده FDUSD، تبدیل کنند.

در بیانیه روز 31 آگوست (9 شهریور)، این صرافی ارزهای دیجیتال شایعات قبلی مبنی بر توقف تدریجی پشتیبانی آن از BUSD تا فوریه 2024 (اسفند 1402) را تأیید کرد؛ این تصمیمی است که در راستای برنامه‌های پاکسوس (Paxos) برای پایان دادن به بازخرید BUSD در این تاریخ گرفته شده است.

پس از اینکه چندین کاربر اسکرین شات‌هایی از یک پاپ‌آپ در اپلیکیشن موبایلی خود در مورد توقف برنامه‌ریزی شده پشتیبانی از این دارایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، این اولین باری است که بایننس در یک بیانیه رسمی به این موضوع پرداخته است.

BUSD

بایننس در بیانیه اخیر خود کاربران را تشویق می‌کند که موجودی بایننس یواس‌دی خود را با استیبل کوین فرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) تبدیل کنند که استیبل کوینی است که در ماه ژوئن (خرداد) توسط شرکت تراست مستقر در هنگ کنگ فرست دیجیتال گروپ (First Digital Group) روانه بازار و در اواخر جولای برای اولین بار در صرافی بایننس لیست شد.

این صرافی در ادامه اعلام نمود که معاملات یا سوآپ بایننس یواس‌دی (BUSD) به فرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) بدون کارمزد انجام می‌گیرد؛ روز 30 آگوست (8 شهریور) نیز هشت جفت ارز معاملاتی با BUSD را از فهرست خود خارج کرد. این صرافی قبلاً کاربران را به استفاده از جفت‌های معاملاتی بدون کارمزد استیبل کوین FDUSD با بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تشویق کرده بود.

به نظر می‌رسد تصمیم بایننس مبنی بر توقف حمایت از BUSD به دنبال صدور اطلاعیه ولز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در تاریخ 13 فوریه (24 بهمن 1401) برای پاکسوس صورت گرفته است که در آن ادعا کرده بود بایننس یواس‌دی یک اوراق بهادار ثبت نشده است. در همان روز، وزارت خدمات مالی نیویورک به پاکسوس دستور داد تا چاپ BUSD را متوقف کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array