به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی اینستاگرام درحال آزمایش کردن قابلیتی جدید به‌صورت درون‌سازمانی می‌باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، ویدیوهای Reels ده دقیقه‌ای را با مخاطبین خود به‌اشتراک بگذارند.

به گفته این کمپانی، این قابلیت هنوز عمومی نشده و در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است. طبق معمول همیشه، الساندرو پالوزی، محقق اپ و علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی کسی بود که متوجه توسعه این قابلیت جدید در اینستاگرام شد و با انتشار اسکرین‌شات‌هایی در حساب کاربری خود در پلتفرم X درباره آن اطلاع‌رسانی کرد.

Reels

افزایش مدت زمان ویدیوهای Reels به 10 دقیقه

با افزایش زمان مجاز ویدیوهای بخش Reels از 3 دقیقه به 10 دقیقه، اینستاگرام بخش به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه خود را با پلتفرم تیک‌تاک هم‌سطح و همگام خواهد کرد.
پلتفرم تیک‌تاک در فوریه سال گذشته مدت زمان ویدیوهای به‌اشتراک‌ گذاشته شده خود را به 10 دقیقه افزایش داده بود. این تغییر جدید اینستاگرام را با یوتیوب نیز وارد رقابت مستقیمی خواهد کرد.

اگر این قابلیت از مرحله آزمایشی خارج شده و به‌صورت عمومی عرضه شود، زمان و انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار تولیدکنندگان محتوا در زمینه ساختن ویدیوهای آشپزی، آموزش زیبایی، محتواهای آموزشی، ایجاد سناریوهای کمدی و غیره خواهد داد.

با اینکه در همین مدت تولیدکنندگان محتوا مخاطبین خود را به تماشای ادامه ویدیوها در دو یا حتی چند Reels سه دقیقه‌ای جلب کرده‌اند؛ اما یافتن ویدیوی مرتبط با ویدیوی قبلی کمی سخت و کلافه‌کننده است.
این تغییرات جدید به این مشکل کاملاً رسیدگی خواهد کرد و تماشای ویدیوهای طولانی برای کاربران راحت‌تر خواهد بود.

درحالی‌که اینستاگرام و تیک‌تاک درحال پیش‌روی در مسیر بهبود و ارتقای ویدیوهای طولانی‌تر خود هستند؛ پلتفرم یوتیوب بر محتواهای ویدیویی کوتاه‌تر تمرکز کرده است.
اوایل ماه جاری، یوتیوب از یک مجموعه ابزار کاربردی برای ویدیوهای کوتاه بخش Shorts رونمایی کرد و همچنین دو هفته بعد، بخشی ویژه ویدیوهای مرتبط و شخصی‌سازی شده (مشابه فضای For You تیک‌تاک) با نام Samples را در اختیار کاربران قرار داد.

هایلایت کردن کامنت‌های برتر در استوری اینستاگرام

آپدیت‌های جدید در اینستاگرام

اخبار منتشر شده توسط الساندرو پالوزی درباره توسعه این قابلیت جدید؛ همزمان با رونمایی از چندین آپدیت تازه در اینستاگرام است. روز گذشته این پلتفرم از قابلیت جدیدی رونمایی کرده بود که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با استفاده از آن، کامنت‌های برتر مخاطبین را در استوری خود به‌اشتراک بگذارند.

براساس گزارشات اخیر، اینستاگرام درحال توسعه قابلیتی جدید است که از حریم خصوصی و امنیت کاربران، به‌خصوص خانم‌ها در برابر پیام‌های خصوصی ناخواسته محافظت می‌کند. این قابلیت افراد ناشناس را از ارسال تصاویر و ویدیو به کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنند منع کرده و تنها اجازه ارسال یک پیام متنی در دایرکت را به آنان می‌دهد. ادامه این مکالمه منوط به قبول درخواست از طرف مقابل می‌باشد. همچنین در اوایل ماه جاری میلادی، افزودن موزیک به پست‌های چند اسلایدی در اینستاگرام نیز ممکن شده بود.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array