به گزارش ایران دکونومی، طبق برخی گزارش­‌ها در تهران، به دلیل گرانی اجاره‌خانه، دو یا چند خانواده مجبور به اجاره یک آپارتمان ۶۰ تا ۷۰ متری شده و هر یک زندگی مشترک خود را با خانواده دیگری به «اشتراک» گذاشته­‌اند اجاره خانه اشتراکی باب شده است.

نکته قابل تأمل این است که کرایه اشتراکی فقط مختص به خانواده‌های آشنا یا فامیل نیست و گاه حتی دو خانواده کاملاً غریبه نیز ناگزیر به سکونت اشتراکی در یک واحد شده‌اند.

بدمسکنی در تهران به اشکال مختلف چند سالی است که رواج دارد از جمله کانکس‌نشینی، زندگی در خوابگاه‌های خودگردان، پشت‌‌بام‌خوابی و زندگی چند نفره و یا حتی چند خانواده در یک خانه کوچک!

فشار ناشی از افزایش قیمت اجاره در شهر تهران خود را به شکل اجاره خانه های اشتراکی نشان داده است. خانه‌هایی که برخی از آنها سوئیت محسوب می‌شوند و ظرفیت کافی برای سکونت چند نفر را ندارند. متراژ برخی از این واحدها حتی به 35 متر نیز می‌رسد و گاه در طبقه زیر همکف قرار دارد!

تهران یکی از شهرهایی است که حتی مجردها هم با رویای دسترسی به کار و رفاه بیشتر آن را برمی‌گزینند، اما حالا این افراد با توجه به پیشی گرفتن اجاره‌بها از تورم عمومی به مشکل برخورده‌اند.و مجبور به رهن و اجاره خانه های اشتراکی هستند.

مستاجران می‌گویند توان پرداخت اجاره‌ها را ندارند، صاحبخانه‌ها هم می‌گویند هزینه‌ها بالا رفته و ما هم مجبوریم برای تامین مخارج خود اجاره‌ها را افزایش دهیم. وضعیتی که مستاجران را مجبور کرده یا منطقه خود را عوض کنند، یا خانه با متراژ کوچک‌تری اجاره کنند. برخی هم راه دیگری را انتخاب می‌کنند، اجاره اشتراکی خانه و گرفتن هم‌خانه.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تکذیب موارد اعلام شده گفت: پشت بام خوابی و اجاره اشتراکی در آپارتمان حتی در مناطق پایین شهر تهران دیده نشده است و به طور قطع این مورد در نقاط بالا شهر ‌تقاضایی ندارد.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: اجاره اشتراکی دو شخص در یک واحد آپارتمان وجود دارد اما تقاضایی برای اجاره اشتراکی دو خانوار در یک واحد آپارتمان نداشتیم و اگر این موضوع دیده شود سریعا این مورد را گزارش می‌دهند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array