به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت منتشرکننده استیل کوین سیرکل (Circle ) به تازگی از راه‌اندازی استیبل کوین بومی این شرکت یعنی یواس‌دی کوین (USDC) در شبکه اصلی آپتیمیزم (OP) خبر داده است. این اطلاعیه، بخشی از مجموعه تغییرات این شرکت موسوم به StableSeptember است.

یواس‌دی کوین (USDC): استانداردی جدید برای شبکه اصلی آپیتیمیزم

طبق اطلاعاتی که در یک پست وبلاگی رسمی منتشر شد، یواس‌دی کوین (USDC) صادر شده توسط سیرکل به “شکل رسمی USDC برای اکوسیستم آپتیمیزم (OP Mainnet) تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود که این حرکت به تدریج جایگزین نقدینگی USDC پل‌شده فعلی شود که از شبکه اتریوم (USDC.e) عرضه می‌شود.

معرفی USDC بومی این قابلیت را دارد که زیرساخت مالی OP Mainnet را با جذب بالقوه سرمایه گذاران نهادی بیشتر و افزایش نقدینگی تقویت کند. با این حال، باید دید که این اتفاق چه تاثیری بر بازار گسترده‌تر استیبل کوین‌ها خواهد داشت و آیا USDC بومی به یک استاندارد واقعی برای OP Mainnet تبدیل خواهد شد یا خیر.

آپتیمیزم

ویژگی‌ها و مزایای کلیدی عرضه USDC بومی آپتیمیزم

عرضه USDC بومی چندین مزیت را برای کاربران OP Mainnet به ارمغان می‌آورد که عبارتند از:

ثبات با پشتوانه دلاری: این استیبل کوین به طور کامل و با نسبت 1:1 با دلار آمریکا قابل بازخرید است.

رمپ‌های ورودی و خروجی نهادی: شکل جدید USDC دسترسی به مکانیسم‌های مالی در سطح سازمانی را تسهیل می‌کند.

انتقال و نقدینگی

دو کمپانی بزرگ سیرکل و آپتیمیزم برای اطمینان از انتقال آسان نقدینگی از USDC پل‌شده از اتریوم (که اکنون به USDC.e تغییر نام یافته است) به USDC بومی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. پل OP Mainnet به طور معمول به کار خود ادامه خواهد داد و هیچ تغییری فعلاً مد نظر نخواهد بود.

گسترش اکوسیستم یواس‌دی کوین (USDC)

سیرکل به طور استراتژیک، اکوسیستم یواس‌دی کوین (USDC) خود را در پلتفرم‌های مختلف گسترش داده است. تاکنون علاوه بر شبکه اصلی آپتیمیزم (OP Mainnet)، این شرکت، USDC بومی را در بلاکچین بیس (Base) از صرافی کوین بیس، سولانا و در درجه اول در شبکه اتریوم عرضه کرده است.

اخیراً سیرکل با مرکادو پاگو (Mercado Pago)، بزرگترین شرکت فین‌تک آمریکای لاتین نیز وارد همکاری شده است تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد دلار دیجیتال قابل اعتماد در شیلی باشد. هدف این همکاری فراهم کردن دسترسی میلیون‌ها کاربر به USDC برای تراکنش‌های یکپارچه است.

سیرکل که به عنوان یک منبع ذخیره ارزش مشابه با ارز فیات USD فعالیت می‌کند، راهنمای جامعی را منتشر کرده است که جزئیات نحوه انتقال USDC به کیف پول برتر تحت وب و نسخه موبایلی سولانا با نام فانتوم (Phantom) را ارائه می‌کند. علاوه بر این، سیرکل پروتکل انتقال کراس چین (CCTP) را نیز معرفی کرده است که امکان تبادل USDC بومی بین شبکه‌های پشتیبانی شده مانند اتریوم، آربیتروم و آوالانچ را فراهم می‌سازد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array