به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتشار گزارش‌های مربوط به پیروزی شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) در پرونده حقوقی مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و صدور حکم نهایی به نفع این شرکت تاثیرات مثبت فراوانی به دنبال داشت. سهام صرافی کوین بیس نیز از این پیروزی بی‌نصیب نماند و در پی انتشار این خبر، روز 29 آگوست (7 شهریور) افزایش یافت.

افزایش ارزش سهام کوین بیس

در آخرین ساعات جلسه معاملاتی روز 29 آگوست، ارزش سهام کوین بیس (COIN) به مرز 85.13 دلار به ازای هر سهم رسید که نسبت به قیمت بسته شدن روز قبل از آن، بیش از 15 درصد افزایش را نشان می‌داد. البته این رقم در آخرین جلسه معاملاتی نزدک با اندکی کاهش، به 83.83 دلار بازگشت. گفتنی است که کوین بیس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است که سهام آن از سال 2021 به طور عمومی در نزدک لیست شد.

روز 29 آگوست، حکم دادگاه فدرال مشخص کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) توجیه ثابتی برای رد درخواست گری اسکیل مبنی بر تبدیل صندوق تراست بیت کوین (BTC) خود به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ندارد.

افزایش قیمت سهام کوین بیس.
افزایش قیمت سهام کوین بیس. منبع: Coinbase

این حکم که از سوی جامعه به عنوان یک پیروزی بزرگ برای بخش ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود، امید به تایید احتمالی ETF بیت کوین را تقویت کرده است.

در صورت تایید ETFها، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به عنوان متولی و کاندید اشتراک‌گذاری داده‌های نظارتی، داده‌های مربوط به معاملات، عملیات تسویه و اطلاعات احراز هویت مشتریان را به اشتراک می‌گذارد. هدف از این اقدام مشترک، کاهش خطرات دستکاری بازار و اطمینان از ذخیره امن بیت کوین‌هایی است که از سهام این صندوق حمایت می‌کنند.

به دلیل تردیدهای همیشگی SEC در اعطای مجوز، هنوز هیچ ETF اسپات بیت کوینی در ایالات متحده وجود ندارد. در حال حاضر، تنها ETFهای ارزهای دیجیتال مرتبط با قراردادهای آتی در داخل این کشور قابل دسترسی هستند که سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد در مورد قیمت دارایی‌های دیجیتال در آینده گمانه‌زنی کنند.

با این وجود، سرمایه گذاران به دنبال یافتن ابزاری برای سرمایه‌گذاری هستند که بتوانند از آن طریق به طور مستقیم به معاملات بیت کوین بپردازند. بلک‌راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، در ماه ژوئن به جمع متقاضیان اصلی راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین پیوست که برای دریافت تاییدیه کمیسیون با یکدیگر رقابت می‌کنند. لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل بلک‌راک دلیل این اقدام را تقاضای شدید مشتریان برای کار با ارزهای دیجیتال عنوان کرد.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین بعد از انتشار این خبر با بیش از 7 درصد افزایش تا مرز 27982 دلار رشد داشت. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با اندکی اصلاح، با قیمت 27232 دلار معامله می‌شود. هرچند، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در مقایسه با رکورد تاریخی خود در ماه نوامبر 2021 در حدود 69044 دلار نزدیک به 60 درصد فاصله دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array