به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اعلام پاتریشیا توکن (Patricia Token) به اختصار (PTK) توسط صرافی نیجریه‌ای پاتریشیا با شک و تردید در رسانه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت تا انگیزه‌های پشت این اقدام را زیر سوال ببرد. اکنون، در پاسخ به این واکنش، شرکت صرافی ارز دیجیتال وایت پیپری منتشر کرده است که به دنبال توضیح عملکرد مورد نظر توکن پاتریشیا است.

طبق وایت پیپر منتشر شده، توکن پاتریشیا یک استیبل کوین نیست، بلکه یک توکن بدهی است که برای مدیریت بدهی کاربران به مشتریان صادر شده است. پاتریشیا گفت که مانند یک سند IOU (من به شما بدهکارم) عمل خواهد کرد، و به عنوان وسیله‌ای برای صرافی برای تایید بدهی خود به کاربرانش عمل می‌کند و قول می‌دهد در آینده برای هر توکن پاتریشیا 1 تتر به دارندگان پرداخت کند.

در آوریل 2023 (فروردین 1402)، صرافی ارز دیجیتال نیجریه، پاتریشیا، برداشت‌ها و سپرده‌گذاری‌ها را به دلیل تخلف متوقف کرد. با این حال، مشتریانی که ماه‌ها به دلیل این تخلف نتوانسته‌اند به وجوه خود دسترسی داشته باشند، با این اطلاعیه‌ها آرام نشدند. آنها سؤالاتی را مطرح کردند، از جمله اینکه چگونه از توکن پشتیبانی می‌شود و چرا پاتریشیا آنها را بدون رضایت مشتری تبدیل کرده است. یک سوال اصلی این است که چه زمانی آنها می‌توانند به وجوه خود دسترسی پیدا کنند. وایت پیپر PTK پاسخ خاصی به این سوال ارائه نمی‌دهد.

توکن

ما به قول خود مبنی بر شفافیت و برای حل همه مسائل و همچنین ابداع راه حل‌های بهتر برای شما متعهد هستیم.

— پاتریشیا (@PatriciaSwitch) 24 آگوست 2023

طبق این مقاله، کاربرانی که موجودی بیت کوین و نایرا (naira) آنها به PTK تغییر کرده است، می‌توانند آن را با USDT بازخرید کنند، که متعاقباً می‌تواند با ارزهای دیجیتال دیگر یا فیات مانند نایرا مبادله شود. همه تبدیل‌ها بر اساس ارزش دلاری دارایی در ایالات متحده از تاریخ 29 آوریل 2023 (9 اردیبهشت 1402) تعیین می‌شود. با این حال، راه‌اندازی جدید برنامه پاتریشیا پلاس (Patricia Plus) به مشتریانی ارائه می‌شود که به دلیل دسترسی ناقص به توکن‌های PTK که به عنوان توکن‌های بدهی آنها عمل می‌کند، در بیت کوین و نایرا متحمل ضرر شده‌اند.

در سال 2016 (1395)، بیتفینکس (Bitfinex) پس از یک هک که منجر به از دست دادن 119,756 بیت کوین (معادل 72 میلیون دلار در آن زمان) شد، BFX را معرفی کرد. مشابه رویکرد پاتریشیا، بیتفینکس یک توکن بدهی به نام BFX صادر کرد تا به مشتریانی که تحت تأثیر هک قرار گرفته‌اند غرامت بدهد و در نهایت این توکن‌ها را از مشتریان خریداری کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array