به گزارش ایران دکونومی، وام اشتغال روستایی و طرح اشتغال روستایی و عشایری با هدف حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها  و ماندگاری ساکنان روستا‌های کشور در بهمن 96 کلید خورد.

 سال گذشته سقف وام‌های روستایی 300 میلیون تومان بود که امسال به 500 میلیون تومان افزایش یافته و هر یک از وام‌گیرندگان به ازای هر اشتغال جدیدی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند تا سقف 500 میلیون وام بگیرند. اگر در یک کارگاه 20 نفر جدید مشغول به‌کار شوند می‌توانند به همان تعداد وام 500 میلیون تومانی دریافت کنند.

دولت همواره به دنبال راه کاری برای جلوگیری از افزایش بیکاری در روستا ها بوده است، از جمله راه کارهای مهم و موثر دولت در این مورد، اعطای وام اشتغال به افراد واجد شرایط می باشد تا با اعطای این تسهیلات راه را برای واجدین شرایط هموار کند و افراد نیز بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده، و از این طریق به درآمدزایی برسند.

وام خود اشتغالی روستایی تنها به افرادی تعلق می گیرد که در روستا سکونت داشته و تا کنون این وام را دریافت نکرده و از کمیته امداد نیز کمکی در این مورد نگرفته باشند.

متقاضیان دریافت وام اشتغال زایی روستایی برای دریافت این وام باید به سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و طرح های توجیهی کسب و کارهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

طرح هایی که در سامانه کارا به ثبت می‌رسند، در مدت زمانی کمتر از یک ماه بررسی می‌شوند و به متقاضیان فرصت داده می‌شود تا مدارک لازم برای دریافت وام را تکمیل و ارسال کنند. هر شهرستان و استان به تناسب شرایط اقتصادی، جغرافیایی و دلایل دیگر، ممکن است که برخی طرح‌ها را به دیگر طرح‌ها اولویت بدهد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array