به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رمزارز بومی شبکه بلاکچین پالیگان (MATIC) در بحبوحه شرایط نوسانی بازار کریپتو، فشار فروش شدیدی را تجربه می‌کند. شکل‌گیری الگوی کانال نزولی در نمودار روزانه این رمزارز به کاهش بیشتر قیمت آن دامن زده است.

در زمان انتشار این مقاله، رمزارز پالیگان (MATIC) با 1.95 درصد افزایش به قیمت 0.5573 دلار و ارزش بازار 5.202 میلیارد دلار معامله می‌شود. در واقع این رمزرز با یک جهش صعودی به بالاتر از منطقه حمایتی اصلی 0.53 دلاری بازگشته است. با این حال، اگر قیمت بار دیگر این سطح حمایتی را از دست بدهد، با احتمال سقوط 30 درصدی مواجه شده و به حدود 0.40 دلار خواهد رسید.

اگرچه قیمت پالیگان (MATIC) در حال حاضر از این حمایت مهم عبور کرده است، اما بعید است که بتواند یک حرکت صعودی قوی را آغاز کند، زیرا با الگوی مثلث نزولی تشکیل شده در کانال نزولی به شدت محدود شده است. به بیان دیگر، با توجه به الگوهای تکنیکال در نمودار روزانه، این روند نزولی احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت.

نمودار رزوانه قیمت پالیگان (MATIC)
نمودار رزوانه قیمت پالیگان (MATIC)؛ منبع: Santiment

علاوه بر این، پالیگان (MATIC) در حال حاضر بسیار پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه خود ایستاده است که به ترتیب در حدود تراز 0.67 و 0.90 دلار قرار دارند. شاخص مقاومت نسبی (RSI) اکنون بازیابی کوتاه مدتی از منطقه اشباع فروش پایین‌ آستانه 30 را نشان می‌دهد و در حال حاضر روی سطح 28 قرار دارد. این نشان می‌دهد که حتی با وجود فشار فروش زیاد، تلاش برای کشاندن اندیکاتور RSI به بالای 30 وجود خواهد داشت.

اکنون تعادل بین ساختار و مومنتوم در تایم ‌فریم‌های پایین‌تر به سمت فروشندگان متمایل می‌شود. برای تغییر این جهت‌گیری، حرکات قیمت بالاتر از تراز 0.571 دلار ضروری خواهد بود. با این حال، به دلیل فشار نزولی غالب در تایم ‌فریم‌های بالاتر، هرگونه حرکت صعودی احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود. تراز 0.56 دلار و شکاف ارزش منصفانه در حدود 0.6 دلار احتمالاً فرصت فروش خوبی را پس از یک پولبک تایید، ایجاد می‌کند.

کاهش آدرس‌های فعال پالیگان (MATIC)

از روز 20 آگوست (29 مرداد)، شبکه بلاکچین پالیگان با تعداد 182,370 آدرس، کمترین تعداد آدرس‌های فعال روزانه خود از 7 می 2023 (17 اردیبهشت) تاکنون را ثبت کرد. با این حال، تا روز 28 آگوست (6 شهریور)، تعداد آدرس‌های فعال شبکه به 238690 مورد رسید.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه پالیگان (MATIC)
تعداد آدرس‌های فعال روزانه پالیگان (MATIC)؛ منبع: Santiment

گفتنی است که معیار آدرس‌های فعال (Active Addresses) به تعداد روزانه آدرس‌های منحصر به فرد درگیر در تراکنش‌ها در یک شبکه بلاکچین اشاره دارد.

علاوه بر این، روز 28 آگوست (6 شهریور)، ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیانگذاران پالیگان، پستی در مورد انتقال برنامه‌ریزی شده از توکن‌های MATIC به توکن جدیدی به نام POL منتشر کرد. شایان ذکر است که سادیپ از آغاز روندی یکپارچه برای مهاجرت کاربران به POL در عین حفظ کردن جوایز MATIC خبر داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array