به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل رشد بازار سرمایه از ابتدای هفته جاری (شنبه، 4 شهریور)، اصلاح قابل توجه شاخص در هفته‌های گذشته بوده است. در کنار این موضوع می‌توان به اخبار مثبتی همچون حذف ارز 28500 تومانی پالایشگاه‌ها، حذف نرخ‌گذاری صنعت خودرو، احتمال بازگشت فرمول سوخت و خوراک برای پتروشیمی‌ها نیز اشاره نمود که در رشد شاخص قطعاً تاثیر داشته‌اند.

همان‌طور که در تحلیل‌های قبلی اشاره کرده بودیم، شاخص کل بورس، هفته‌های گذشته پس از رسیدن به کف بلند مدت خود و همچنین میانه کانال میان مدت خود، نوسانات محدودی داشت و منتظر کاتالیزورهای خبری بود تا به تعادل نسبی برسد. بنابراین قیمت سهام به سرعت به اخبار مثبت واکنش نشان داده و بخشی از ضررهای پیشین را جبران کرد.

در حال حاضر احساسات بازار به گونه‌ای است که امید زیادی نسبت به تعادل بازار در روزهای آینده ایجاد شده است.

پیش‌بینی بازار بورس

در صورتی که بازگشت فرمول خوراک پتروشیمی ها عملی شده و اخبار مربوط به حذف قیمت گذاری صنعت خودرو محقق شود، احتمال برگشت شاخص به محدوده 2 میلیون و 200 هزار واحدی دور از انتظار نخواهد بود. روز گذشته (6 شهریور) شاخص کل بورس در محدوده 2 میلیون و 84 هزار واحدی بسته شد، در صورتی که شاخص امروز (7 شهریور) بتواند از محدوده 2100 هزار عبور کند، احتمال حرکت به سوی مقاومت‌های بعدی در کانال 2200 هزار و حتی 2400 هزار واحدی در روزهای آتی وجود دارد.

در نهایت این بازاری است که بهتر است احتیاط را رعایت کنید، چرا که ورای نمودارها و اندیکاتورها کاملاً تحت تاثیر کاتالیزورهای خبری قرار داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array