به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دو صرافی بزرگ ارز دیجیتال با حذف بانک‌های روسی تحت تحریم‌های مالی بین‌المللی از گزینه‌های پرداخت خود، بایننس را دنبال کردند. تینکاف بانک (Tinkoff Bank) و سبربانک (Sberbank) دیگر در لیست تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) در بای بیت و OKX در دسترس نیستند.

به گفته رسانه‌های روسی، کاربران محلی دیگر نمی‌توانند در ازای رمزارز خود در تینکاف بانک یا سبربانک در پلتفرم‌های P2P OKX و بای بیت پول فیات دریافت کنند. هیچ اطلاعیه رسمی از سوی نمایندگان هر دو شرکت در کانال‌های رسمی اعلام نشد.

با این حال، در زمان انتشار، OKX هنوز به کاربران اجازه می‌دهد تا فیات را به حساب‌های خود در شعبه روسیه بانک رایفیزن (Raiffeisen) و بانک استاندارد روسیه دریافت کنند. هر دو موسسه مالی در فهرست نهادهای تحت تحریم خزانه داری ایالات متحده قرار ندارند.

موج جدید توجه به حضور بانک‌های تحریم شده روسیه در گزینه پرداخت صرافی‌های رمزارزی، هفته گذشته زمانی که وال استریت ژورنال گزارش داد که بایننس تینکاف بانک و سبربانک را به عنوان روش‌های انتقال فهرست کرده است، ایجاد شد. در 24 آگوست (2 شهریور)، تینکاف و سبربانک از پلتفرم بایننس P2P ناپدید شدند، اما گزینه‌های “زرد” و “سبز” که رنگ‌های برند آنها را نشان می‌دهند، همچنان وجود داشتند. یک روز بعد، WSJ به نقل از یک سخنگوی بایننس گزارش داد که بانک‌های تحریم شده به طور کلی از لیست حذف شدند.

بانک‌

با وجود اینکه قرار بود حذف شوند، کوین تلگراف متوجه شد که کاربران بایننس P2P همچنان تبلیغاتی را برای فروش با استفاده از “بانک سبز” به عنوان گزینه پرداخت ترجیحی خود درج می‌کنند. این کاربران ممکن است به روش‌های پرداخت دیگری مانند بانک استاندارد روسیه یا بانک آک بارس (Ak Bars Bank) اشاره کنند، اما مشخص می‌کنند که فقط از طریق «بانک سبز» نقل و انتقالات را می‌پذیرند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، همین امر در مورد OKX و بای بیت نیز صدق می‌کند، جایی که بازرگانان همچنان گزینه مبادله را از طریق بانک‌های تحریم شده در ارتباطات خصوصی ارائه می‌دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array