به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جمعه گذشته، بیت کوین (BTC) نوسانات قابل توجهی را در اطراف 26 هزار دلار تجربه کرد؛ زیرا سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش نرخ بهره و نرخ تورم ایالات متحده، بازار کریپتو را شدیداً تکان داد. جروم پاول اعتراف کرد که احتمالاً افزایش نرخ بهره همچنان در دستور کار فدرال رزرو خواهد بود. پس از این خبر، قیمت بیت کوین (BTC) به زیر 26000 دلار سقوط کرد اما خیلی زود دوباره بازگشت. اکنون در آرامش قبل از طوفان بیت کوین (BTC)، معامله‌گران خود را برای حرکت‌های بزرگ هفته آینده آماده می‌کنند.

افزایش فعالیت شبکه، ارزش‌گذاری پایین بیت کوین (BTC)

اخیراً بیت کوین (BTC) وضعیت نسبتاً پایداری داشته است و معامله‌گرانی که به دنبال نوسان‌گیری روزانه بودند را ناامید کرده است. همین رکورد نسبی منجر به ایجاد خلق و خوی کسل‌کننده در بازار شده است. علاوه بر این، معامله‌گران برای باز کردن قراردادهای آتی جدید مردد هستند، به خصوص که طی دو هفته گذشته بهره باز بیت کوین (BTC) 4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بهره باز بیت کوین

جالب اینجا است که یک اندیکاتور درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر کمتر از حد واقعی آن ارزش‌گذاری شده است، همین امر فرصت خوبی برای خرید و هولد بلند مدت برای هفته آینده ایجاد کرده است. نسبت NVM معیاری است که به رابطه بین لگاریتم ارزش بازار بیت کوین (BTC) و مجذور تعداد کاربران فعال روزانه آن مربوط می‌شود. این نسبت اخیراً به رقم 0.52 رسیده است که پایین‌تر از سطح 0.6 است که به عنوان آستانه ارزش‌گذاری یک دارایی کمتر از حد واقعی درنظر گرفته می‌شود.

در مقابل، بالا بودن نسبت NVM نشان می‌دهد که بیت کوین (BTC) بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. روند نزولی فعلی این معیار به فضایی برای افزایش بیشتر قیمت اشاره دارد، زیرا فعالیت درون شبکه اکنون مثبت است.

نسبت NVM

از لحاظ تاریخی سپتامبر ماه خوبی برای بیت کوین (BTC) نبوده است. با نگاهی به بازده‌ هفتگی این رمزارز از هفته 36 تا 39 می‌بینیم که به استثنای یک رویداد مثبت در سال 2022، بیت کوین (BTC) معمولاً ماه سپتامبر را با نرخی پایین شروع کرده است. با این حال، خبر خوب این است که بیت کوین (BTC) معمولاً تا پایان ماه، به طور میانگین، بازگشتی دوباره را تجربه کرده و به طور متوسط بازده 7 درصدی را در هفته پایانی سپتامبر به ثبت می‌رساند.

بازده هفتگی بیت کوین

گام بعدی بیت کوین (BTC) چیست؟

قیمت بیت کوین (BTC) همچنان در خط روند بالایی الگوی مثلث با مقاومت سختی روبه‌رو است، که نشان می‌دهد معامله‌گران نزولی حتی در طول حرکت‌های صعودی بازار، مشغول فروش هستند. این امر، قیمت بیت کوین (BTC) را در بازه 25300 تا 26800 دلار محدود کرده است. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین (BTC) حمایت 26 هزار دلاری را از دست داده و با قیمت 25906 دلار معامله می‌شود که افت 0.51 درصدی در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

تحکیم قیمت نزدیک به انتهای پایینی الگوی مثلث یک شاخص منفی خواهد بود که نشان می‌دهد فشار خرید از سمت معامله گران صعودی کافی نیست. در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند قیمت بیت کوین (BTC) را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) برسانند تا پوزیشن‌های خرید خود را تقویت کنند. با این حال، سطح شاخص مقاومت نسبی (RSI) در زیر خط میانی متغیر است که برای مقاومت خرس‌ها در برابر افزایش قیمت یک مزیت به حساب می‌‌آید.

نمودار بیت کوین

اگر قیمت تا زیر 25300 دلار سقوط کند، می‌تواند نقطه استاپ لاس (stop-loss) معامله‌گران بسیاری را فعال کند، که به طور بالقوه منجر به موجی از لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ در بازار خواهد شد. این اتفاق می‌تواند قیمت بیت کوین (BTC) را به سمت حمایت حیاتی 24700 دلار کاهش دهد.

از طرف دیگر، بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه از آغاز روند صعودی قیمت خواهد بود و به طور بالقوه راه را برای صعود به سمت منطقه 26800 دلار هموار می‌کند. فشار خرید بیشتر ممکن است به دوران تحکیم قیمت پایان داده و قیمت را به 28 هزار دلار برساند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array