به گزارش ایران دکونومی، واریز حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفباء آغاز می‌‌شود و تا پایان هر ماه ادامه خواهد داشت.

سازمان تامین اجتماعی موظف است تا پیش از اتمام ماه، حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

این چندمین ماهی است که واریز حقوق‌ها با تاخیر مواجه شده است. از آخرین روز مرداد تاکنون برخی از این افراد اعلام کرده‌اند که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آنها واریز نشده است و نهاد و سازمانی هم پاسخگوی عدم واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست.

 کانون بازنشستگان تهران گفت: در حال پیگیری مسئله هستیم. هنوز سازمان تامین اجتماعی پاسخ نداده است که چرا این ماه حقوق‌ها با تاخیر چند روزه پرداخت می‌شود.

برخی از منابع اعلام کرده‌اند که کمبود اعتبار دلیل تاخیر در واریز حقوق‌هاست. به عبارتی به نظر می‌رسد که تامین اجتماعی با مشکل اعتبار برای واریزی‌ها مواجه شده و به همین دلیل واریز‌ حقوق‌ها به مشکل خورده است.

ورشکستگی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم مسئله‌ای است که در چند سال اخیر مطرح بوده و این نگرانی را ایجاد کرده که اگر این صندوق ورشکسته شود، مشکلات معیشتی بسیاری ایجاد می‌کند.

مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم از این جهت که مبادا این تاخیر در واریزی‌ها مقدمه ورشکستگی این صندوق باشد و تاخیر در واریزی‌ها به روال معمول و عادی تبدیل شود نگران هستند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array