به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم فضای ابری Dropbox تصمیم گرفته تا به‌صورت کلی به ارائه “فضای ذخیره‌سازی نامحدود” به کاربران خود پایان دهد.

براساس گفته‌های این کمپانی، تعداد انبوهی از کاربران از این فضای نامحدود به جهت دستیابی به اهدافی مانند استخراج رمزارز، ادغام و احتکار فضای نامحدود برای استفاده‌های شخصی و یا حتی فروش مجدد فضای نامحدود ذخیره‌سازی به دیگر کاربران سوءاستفاده می‌کردند!

براساس تصمیمات اخیر این کمپانی، خدمات فضای نامحدود پلتفرم Dropbox از این پس دیگر به کاربران ارائه نخواهند شد.
با این تغییر جدید، کاربرانی که اشتراک Advanced این پلتفرم را خریداری کنند، 15 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری مشترک دریافت خواهند کرد که این فضا به‌صورت همزمان توسط سه کاربر مجاز قابل استفاده خواهد بود.
به گفته DropBox، حجم 15 ترابایتی این اشتراک، فضای کافی برای ذخیره کردن 100 میلیون اسناد و مدارک، 4 میلیون عکس و یا 7500 ساعت ویدیو با کیفیت HD خواهد بود.

شایان ذکر است که در صورت خریداری این اشتراک به‌صورت تیمی، هر کاربر مجاز به‌صورت مستقل 5 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری دریافت خواهد کرد.

DropBox

بیانیه کمپانی DropBox

کمپانی DropBox در جدیدترین پست وبلاگ خود نوشته است: “در ماه‌های اخیر متوجه این حقیقت ناخوشایند شدیم که عده بسیار زیادی از کاربران، اشتراک Advanced پلتفرم DropBox را نه به قصد مدیریت کردن کسب‌وکار و یا سازمان خود بلکه برای دستیابی اهداف شخصی و غیرقابل‌قبولی مانند استخراج رمزارز، احتکار و یا حتی فروش مجدد این فضای ذخیره‌سازی نامحدود خریداری کرده‌اند.”

این پلتفرم ادامه داد: “در همین مدت متوجه تشدید این شرایط در خدمات DropBpx شدیم، خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه دیگر سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری تصمیم به تغییر دسترسی کاربران به فضای ذخیره‌سازی نامحدود گرفته بودند. در نتیجه، با مشاهدات و بررسی دقیق دریافتیم که این افراد در مقایسه با کاربران و مشتریانی که از اشتراک Advanced برای مدیریت بیزینس و کمپانی خود استفاده می‌کنند؛ چندین برابر حجم بیشتری مصرف کرده‌اند. چنین رفتاری ریسک بروز تجربه کاربری غیرقابل اطمینانی را برای همه مشتریان ما به‌وجود خواهد آورد.”

اقدام اخیر DropBox، چند ماه پس از اتخاذ تصمیم مشابهی توسط گوگل در ماه‌های اخیر عملی شده است. به گزارش Bloomberg، کمپانی گوگل نیز در ماه می، “فضای ذخیره‌سازی نامحدود” را از لیست خدمات خود در Workspace به‌کلی حذف کرده بود.

این تصمیم چه تأثیری بر کاربران DropBox خواهد داشت؟

مشترکین فعلی DropBox، که هرکدام حدود 35 ترابایت به ازای هر کاربر مجاز استفاده می‌کنند (حدود 99% مشترکین سرویس Advanced)، به همان روال گذشته از خدمات ارائه‌شده این پلتفرم استفاده خواهند کرد.
علاوه‌بر فضای نامحدود مجاز برای مشترکین این سرویس، حدود 5 ترابایت فضای ادغام شده نیز به مدت 5 سال بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافه به اشتراک آنها افزوده خواهد شد.

برای آن 1% از کاربرانی که قوانین پلتفرم DropBox را زیرپا گذاشته‌اند و از این فضای نامحدود به جهت مصارف شخصی و غیرمتعارف استفاده کرده‌اند؛ دسترسی به خدمات قطع خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array