رقبای قدیمی، گوگل و مایکروسافت، شانه‌به‌شانه همدیگر در مسیر رقابتی استفاده از هوش‌مصنوعی خلاقانه و کارآمد در محصولات خود، پیش می‌روند. تنها چند روز بعد از رویداد معرفی “آینده کار” توسط مایکروسافت، گوگل نیز از سرویس هوش‌مصنوعی در محصولات خود پرده‌برداری کرد.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل از مجموعه‌ای از ویژگی هوش مصنوعی طراحی شده برای استفاده در تعدادی از اپ‌های ورک‌اسپیس، شامل گوگل داکس، جیمیل، شیت و اسلاید رونمایی کرد.

این ویژگی‌ها شامل راه‌های جدیدی برای تولید و خلاصه‌کردن متن با هوش مصنوعی در گوگل داکس، گزینه‌ای برای ساخت کامل ایمیل‌ها در جیمیل با استفاده از خلاصه مدنظر کاربر و امکان تولید تصاویر، صدا و ویدیو برای ارائه در اسلاید می‌شود.

معرفی این ویژگی‌ها در زمانی صورت گرفته است که شرکت‌های زیادی روی هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند؛ به‌ویژه رقیب قدیمی گوگل یعنی مایکروسافت. این شرکت با همکاری OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT، توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی نشان داده است و ماه گذشته میلادی از بینگ چت با هوش مصنوعی OpenAI رونمایی کرد.

برای مطالعه بیشتر در این باره، می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید: تعدیل نیروی مایکروسافت همزمان با سرمایه‌گذاری در OpenAI

ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل برای سرویس‌های ورک‌اسپیس

گوگل ویژگی‌های زیادی را برای اپلیکیشن‌های ورک‌اسپیس خود درنظر گرفته است، که به‌طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • دریافت‌کردن، پاسخ‌دادن، خلاصه‌کردن و اولویت‌بندی جیمیل
  • ایده‌پردازی، نوشتن و بازنویسی در داکس
  • جان‌بخشی به تصورات خلاقانه کاربران و آوردن آنها به دنیای واقعی، از طریق ساخت خودکار تصاویر، صدا و ویدیو در اسلاید
  • دسترسی به تحلیل‌ها از طریق داده‌های خام با تکمیل خودکار، تولید فرمول و دسته‌بندی در شیت
  • تولید تصاویر پس‌زمینه و ثبت یادداشت‌ها در گوگل میت

از میان ویژگی‌های بالا، احتمالاً نوشتن هوش مصنوعی و ایده‌پردازی در داکس و جیمیل کاربرد بیشتری برای کاربران خواهد داشت. در دموی منتشر شده توسط گوگل، هوش‌مصنوعی بعد از شنیدن درخواست کمک از طرف کاربران، متن مناسبی را برای آنها می‌نویسد.

گوگل درحالی از این ویژگی‌ها رونمایی کرده که طبق شایعات، باید منتظر انتشار قابلیت‌های مشابهی در برنامه‌های آفیس مایکروسافت باشیم.

 

گوگل

 

به گفته توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، محیط ورک‌اسپیس همیشه در زمینه تسهیل همکاری پیشرو و پیشگام بوده است. او اضافه کرد: “ورک‌اسپیس روند تعامل چندین نفر به‌طور همزمان برای کار روی پروژه‌های مختلف را ممکن می‌سازد. قدم بعدی ما در این رابطه، یک دستیار هوش‌مصنوعی است که به‌صورت دائمی و آنلاین، به کاربران در رفع نیازها و انجام درخواست‌هایشان کمک می‌کند.” به گفته کوریان، گوگل قصد دارد به‌طور هفتگی از آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید رونمایی کند. افرادی خاص به‌صورت محدود به نسخه‌های ابتدایی این هوش‌مصنوعی دسترسی خواهند داشت و بر اساس بازخوردهای آنها، این تکنولوژی بهینه‌سازی شده و ارتقاء خواهد یافت.

 

درحال حاضر، بیشتر خدمات این هوش‌مصنوعی، بر اساس داده‌های متنی هستند. گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، این هوش‌مصنوعی را در همه بخش‌های ورک‌اسپیس فعال‌سازی کند. و همچنین علاوه بر داده‌های متنی، از داده‌های صوتی و تصویری نیز برای تولید محتوا استفاده نماید. در دموی نمایش داده‌شده توسط گوگل، با کمک هوش‌مصنوعی طراحی‌شده برای اسلاید، می‌توانید با استفاده از نتایج به دست‌آمده یک ارائه کامل شامل متن، عکس و موسیقی بسازید.

به گفته کوریان، قیمت‌گذاری این خدمات به‌گونه‌ای تصویب شده که برای صاحبان کمپانی‌های بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، استارتاپ‌ها، مشتریان و حتی مشترکین سرویس Google One اقتصادی و در دسترس باشد.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array