به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معاون رئیس بانک اسپانیا، مارگاریتا دلگادو (Margarita Delgado) با دانشجویان و سایرین در پامپلونا در 25 آگوست (3 شهریور) در مورد معرفی یورو دیجیتال و نحوه تعامل راه‌حل‌های پرداخت خصوصی با یورو دیجیتال و زیرساخت آن صحبت کرد.
یورو دیجیتال می‌تواند به اتحادیه اروپا در غلبه بر چالش‌هایی مانند موانع پرداخت فرامرزی، هزینه‌های کسب و کارها برای استفاده از ارائه دهندگان خدمات پرداخت خصوصی (PSP) و کمبود عمومی PSP در اروپا کمک کند. توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین‌ها در جاهای دیگر می‌تواند آخرین مشکل را بدون معرفی یورو دیجیتال بدتر کند. او گفت:

“ما معتقدیم فضای کافی برای یورو دیجیتال و راه حل‌های پرداخت خصوصی وجود دارد. در واقع، انتظار ما این است که یورو دیجیتال امکان توسعه پرداخت‌های جدید و خدمات مالی پان اروپایی (pan-European) را توسط بخش خصوصی فراهم کرده و رقابت با راه‌حل‌های غیر اروپایی را آسان‌تر کند.”

تا زمانی که یک مرجع نظارتی ایجاد نشود، یورو دیجیتال تحت پوشش بیمه سپرده مشترک قرار نخواهد گرفت. دلگادو افزود، امنیت مالی باید قبل از راه‌اندازی یورو دیجیتال در نظر گرفته شود.

بانک مرکزی اروپا (ECB) پیش‌بینی می‌کند که یورو دیجیتال قبل از گسترش دامنه آن راه‌اندازی و اجرا شود. دلگادو خاطرنشان کرد: استفاده خرد از یورو دیجیتال در خارج از منطقه یورو فرصت‌های جدیدی را برای PSP‌های خصوصی به‌عنوان واسطه فراهم می‌کند.

بانک

ECB لیست خواسته‌های خود را برای تنظیم PSP‌ها دارد. دلگادو گفت:

“ای‌سی‌بی یورو سیستم (ECB Eurosystem) از تنظیم‌کننده‌ها خواسته است تا از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت بخواهند یورو دیجیتال را در دسترس عموم مردم قرار دهند.”

بانک مرکزی اروپا از PSPها می‌خواهد که کارت پرداخت فیزیکی دیجیتال یورو را نیز ارائه دهند.

بر اساس مقررات پیشنهادی، PSPها از دریافت هزینه برای خدمات اساسی یا نیاز به توافقنامه قراردادی قبل از دسترسی به یورو دیجیتال منع خواهند شد. آن‌ها ملزم خواهند بود که برای اعضای گروه‌های آسیب‌پذیر، از جمله در دسترس بودن تعامل انسانی برای راهنمایی کاربران و اجرای تراکنش‌ها، پشتیبانی حضوری ارائه کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array