به گزارش ایران دکونومی،نایب رییس اول اتحادیه مشاوران، در مورد انجام معاملات مسکن بر پایه دلار گفت: اساس و پایه کدهای رهگیری در بنگاه‌های املاک بر پایه ریال است و نمی‌توان در این رابطه مبلغی را به دلار در قالب معاملات و قرارداد وارد کرد.

معاملات مسکن اعم از خرید و فروش و اجاره در چارچوب ضوابط اتحادیه مشاوران املاک تنظیم می‌شود،و بر مبنای واحد پولی کشورمان که ریال است تنظیم می‌شود و نمی‌توان قراردادی را به دلار تنظیم و امضا کرد.

همچنین پرونده‌ای مرتبط با این مساله که قراردادی بصورت دلاری تنظیم شده است در این اتحادیه باز نشده و بر همین اساس نمی‌توان این مساله را تایید کرد.

اما برخی مشاوران املاک در این باره می‌گویند، اجاره خانه دلاری اصولا عرف نیست و کمتر مستاجری می‌پذیرد که به صورت دلاری خانه اجاره کند؛ غالب خانه‌هایی که به صورت دلاری اجاره می‌رود، مبله هستند و برای مسافران خارجی است که چند روزی قرار است در ایران بماند عقد قرار داد می‌شوند.

اجاره خانه دلاری به ایرانیان داخل کشور مرسوم نیست؛ اما نمی‌توان هم آن را انکار کرد و موارد بسیار نادری هستند که به صورت دلاری خانه اجاره می‌دهند.

برخی صاحبخانه ها ترجیح خرید می‌دهند تا دلار برای اجاره ماهانه دریافت کنند و این امر در قولنامه‌ها نوشته نمی‌شود اما در پشت پرده توافقات چنین است و از سوی دیگر صاحبخانه ترجیح می‌دهد قبل از اینکه به مشاورین املاک بیایند توافق کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array