به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی یک سال گذشته، صنعت کریپتو شاهد افزایش همکاری میان بلاکچین و فناوری هوش مصنوعی بوده است. شرکت هوش مصنوعی SingularityNET و شرکت بلاکچین وی‌چین (VeChain) تازه‌ترین نمونه از این گروه هستند که از آغاز همکاری خود برای پیوند بلاکچین با هوش مصنوعی با هدف کاهش انتشار کربن خبر داده‌اند.

روز 24 آگوست (2 شهریور)، بلاکچین سازگار با قرارداد هوشمند وی‌چین (VeChain) که برای ردیابی زنجیره تامین استفاده می‌شود، همکاری استراتژیک خود با پلتفرم غیرمتمرکز اشتراک سرویس‌های هوش‌مصنوعی SingularityNET را به طور رسمی اعلام کرد. این دو شرکت، با انتشار یک بیانیه مشترک، اعلام کردند که این مشارکت داده‌های سازمانی وی‌چین (VeChain) را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته SingularityNET ادغام می‌کند تا اتوماسیون فرآیندهای دستی را ارتقا داده و داده‌های بی‌درنگ ارائه کند.

بن گورتزل (Ben Goertzel )، بنیانگذار و مدیر عامل SingularityNET در مصاحبه با کوین تلگراف گفته است که فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی دست به دست هم می‌دهند و مشکلاتی که رویکردهای سنتی اغلب در مواجهه با آن شکست می‌خورند را با موفقیت حل می‌کنند.

گورتزل می‌گوید: «تحولات چند سال گذشته به دنیا آموخته است که وقتی الگوریتم‌های هوش مصنوعی مناسب با داده‌های مناسب همراه با قدرت پردازش کافی مواجه شوند، جادو خواهد شد.»

هوش مصنوعی ماسک

گورتزل در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد که این همکاری می‌تواند به هوش مصنوعی اجازه دهد تا راه‌های جدیدی برای استفاده از داده‌های بلاکچین وی‌چین (VeChain) در راستای بهینه‌سازی انتشار کربن و به حداقل رساندن آلودگی هوا شناسایی کند.

وی افزود: «دستیابی به یک اقتصاد پایدار و مثبت از نظر زیست محیطی یک مشکل بسیار پیچیده است که هماهنگی تعداد زیادی از فعالان در حوزه‌های مختلف اقتصادی را می‌طلبد.»

در همین حال، آنتونیو سناتوره (Antonio Senatore)، مدیر ارشد فناوری وی‌چین (VeChain) معتقد است: «بلاکچین و هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که بازی را برای صنایع و شرکت‌های مختلف تغییر دهند و راه‌های جدیدی را یپش روی آنها باز ‌کنند.»

ردپای بلاکچین در فناوری هوش مصنوعی

در ماه جولای، Bitcoin Miner Hive Blockchain به عنوان بخشی از تلاش خود در حوزه نوظهور هوش‌مصنوعی نام و استراتژی تجاری خود را تغییر داد. آیدین کیلیچ (Aydin Kilic)، مدیرعامل Hive Digital Technologies در ماه آگوست به کوین تلگراف گفت که بلاکچین و هوش مصنوعی هر دو ستون Web3 هستند.

در ماه ژوئن، شبکه مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم یعنی پالیگان (Polygon) از ادغام فناوری هوش مصنوعی در این شبکه خبر داد. رابط هوش‌مصنوعی به نام Polygon Copilot به توسعه دهندگان کمک می‌کند به داده‌های تحلیلی و بینشی کلی درباره برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) در این شبکه دست پیدا کنند.

شرکت متاتراست لبز (MetaTrust Labs ) نمونه دیگری است که مشغول کار بر روی پروژه‌ای به نام GPTScan است که به عنوان ابزاری کار می‌کند که ترنسفورمر تولیدگر از پیش آموزش‌دیده یا به اختصار جی‌پی‌تی (GPT) و تحلیل استاتیک را برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های منطقی در قراردادهای هوشمند ترکیب می‌کند.

دکتر دائویوان وو (Daoyuan)، محقق هوش مصنوعی از دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپو در گفتگوی خود با کوین تلگراف افزود: “GPTScan اولین ابزار در نوع خود است که از GPT برای انطباق عملکردهای آسیب‌پذیر بر اساس سناریوها و ویژگی‌هایی در سطح کد استفاده می‌کند.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array