به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک مرکزی استرالیا آزمایش خود از ارز دیجیتال بانک مرکزی را تکمیل کرده است که در حال بررسی موارد استفاده برای دلار دیجیتال است و آن را در چهار زمینه اصلی از جمله فعال کردن پرداخت‌های پیچیده و توکن‌سازی دارایی مفید می‌داند.

بانک مرکزی استرالیا و مرکز تحقیقات تعاونی مالی دیجیتال، یافته‌های خود را در گزارشی 44 صفحه‌ای در 23 آگوست (1 شهریور) منتشر کردند که در آن تعدادی از مواردی که CBDC منحصراً برای دستیابی به موارد استفاده ذکر شده الزامی نبود، توضیح داده شد.

برنامه آزمایشی چهار حوزه اصلی را که می‌توان توسط CBDC بهبود بخشید، نشان داد، از جمله فعال کردن پرداخت‌های هوشمندانه‌تر که در آن CBDC توکن‌شده طیفی از ترتیبات پرداخت پیچیده را فعال می‌کند که در حال حاضر توسط سیستم‌های پرداخت موجود پشتیبانی نمی‌شوند.

علاوه بر این، در این گزارش توضیح داده شده است که CBDC ممکن است از نوآوری‌های مالی در زمینه‌هایی مانند بازارهای اوراق بهادار حمایت کند، می‌تواند نوآوری را در بخش‌های پول دیجیتال خصوصی در حال ظهور ترویج کند و انعطاف پذیری و گنجاندن در اقتصاد دیجیتال گسترده‌تر را افزایش دهد.

استرالیا

طیف گسترده‌ای از ارسال‌ها از 16 شرکتی که در برنامه آزمایشی شرکت کردند، مزایای یک CBDC را در اجازه دادن به تسویه‌ حساب اتمی، تسویه معامله‌ای که هم‌زمان و هم فوری است، مطرح کرد.

همچنین طبق برنامه بودن به عنوان بهبودی در CBDC می‌تواند باشد، زیرا کارایی را بهبود بخشد و ریسک را در طیف وسیعی از فرآیندهای تجاری پیچیده کاهش دهد.

برنامه آزمایشی CBDC به عنوان یک ادعای حقوقی واقعی در مورد RBA به جای اثبات مفهوم ساختار یافته بود، که باعث عدم اطمینان در مورد وضعیت قانونی و رفتار قانونی آن با شرکت کنندگان شد.

این گزارش می‌گوید: “برخی از شرکت‌کنندگان مطمئن نبودند که به دلیل نگهداری یا معامله در CBDC آزمایشی، خدمات حفاظت را ارائه می‌دهند یا با یک محصول مالی تنظیم‌شده معامله می‌کنند. این مسائل به طور ایده‌آل در هر اصلاحات قانونی و نظارتی که همراه با صدور CBDC باشد، پیش‌بینی و حل می‌شود.”

استرالیا

در حالی که این گزارش توجه را به جایی که CBDC ممکن است مفید باشد، جلب کرد، اما اذعان داشت که می‌توان از راه‌های دیگر به مزایای بسیاری دست یافت، از جمله استفاده از سپرده‌های بانکی توکن‌سازی شده خصوصی یا استیبل کوین‌های دارای پشتوانه دارایی می‌باشند.

“مشخص نبود که CBDC منحصراً برای دستیابی به نتایج اقتصادی مطلوب مورد نیاز است.”

به طور کلی، این گزارش می‌گوید در حالی که معرفی CBDC می‌تواند کارایی و انعطاف‌پذیری را در برخی از مناطق اکوسیستم پرداخت استرالیا افزایش دهد، تحقیقات بیشتری برای مشخص کردن کامل مزایای آن مورد نیاز است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array