به گزارش ایران دکونومی، موضوع ساخت خانه ۲۵ متری که از حدود چهار سال قبل مطرح شد هم‌چنان مورد بحث کارشناسان و مسئولان است تا بخشی از مشکلات تامین مسکن در کشور حل شود.

اهمیت بخش مسکن بر هزینه‌های خانوارها و اختصاص بخش بزرگی از درآمد خانوارهای مستاجر به این بخش موجب شده است که افراد در در فکر تهیه مسکن باشند.با استناد به آمارهای رسمی مربوط به درآمد و هزینه خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۱، نشان می‌دهد شاخص انتظار برای مسکن در کشور به طور متوسط به ۷۴ سال رسیده است که خیلی زیاد است.

سازندگان و انبوه‌سازان نیز معتقدند خانه‌های کوچک می‌تواند نیاز اقشار پایین به مسکن را تامین کند.

استاندار تهران نیز، ساخت مسکن کوچک متراژ را برای شروع زندگی جوانان و تشکیل خانواده مناسب دانسته و گفته است: در فاز بعدی و پس از این‌که جوان تشکیل خانواده داد می‌تواند واحد مسکونی خود را تبدیل به احسن کند.

بعضی نیز معتقدند که ساخت‌ خانه‌ ۲۵ متری به بهانه کمبود زمین، موجب افزایش جمعیت پذیری کلانشهرها می‌شود و راه حل کمبود زمین در کلانشهرها با احیای بافت‌های فرسوده امکان پذیر است.

احیای بافت های فرسوده کلید حل مشکل کمبود زمین در کلانشهرها است.چرا که این بافت ها از زیرساخت های نظیر برق، اب و راه های ارتباطی برخورد دار هستند.

 از این طرح به نام مسکن اقتصادی نیز یاد می شود که با هدف ساخت واحدهای کوچک متراژ ۲۵ تا ۳۵ متری با تکنولوژی نوین برای زوج‌های جوان است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array