به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف‌ایکس‌امپایر»، نقره با کاهشِ نسبتِ طلا به نقره و ضعیف شدن دلار به بالای سطح 23.00 دلار حرکت کرد. از سوی دیگر، تثبیت طلا همچنان ادامه دارد و درست زیر مرز اصلی 1900 دلاری اطراق کرده است. در نهایت، پلاتین ثابت مانده و مشتاقانه منتظر کاتالیزورهای بازار برای حرکت است.

بررسی چشم‌انداز بازار طلا

طلا

طلا زیر سطح 1900 دلار تثبیت شده است. دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها موقعیت خود را از دست داده و این موضوع از فلزات گرانبها حمایت می‌کند.

در صورتی که طلا بتواند به بالای مقاومت 1900 تا 1910 دلار برگردد، به سمت مقاومت بعدی خواهد رفت که در محدوده 1935 تا 1940 دلار قرار دارد.

طلا به دنبال یک هفته متوالی کاهش قیمت، روز دوشنبه (30 مرداد) 0.3 درصد افزایش یافت که بهترین روز فلز گرانبها طی دو هفته گذشته بود. تحلیلگران عقیده دارند خریداران طلا منتظرند ببینند قیمت این فلز گرانبها تا کجا پایین می‌آید و این می‌تواند آغاز ورود مجدد آنها به بازار باشد.

اظهارات «جرم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه (3 شهریور) در اجلاس بانک‌های مرکزی در جکسون هال می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به سرمایه‌گذاران بدهد.

انتظار می‌رود پاول در این اجلاس از عملکرد خوب فدرال رزرو در پایین آوردن تورم و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره صحبت کند که می‌تواند فشار را از روی بازار طلا بردارد.

تحلیل و بررسی نقره

نقره

با عقب‌نشینی نسبت طلا به نقره به زیر سطح 81.50، نقره شتاب صعودی قوی به دست آورد.

حرکت به بالای مقاومت 23.25 دلار، نقره را به سمت مقاومت بعدی در 24.25 تا 24.50 دلار سوق خواهد داد.

بررسی چشم‌انداز پلاتین

بازار پلاتین

پلاتین عمدتاً ثابت است، زیرا معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای خبری هستند. عقب‌نشینی دلار آمریکا به اندازه کافی از پلاتین حمایت نکرد، زیرا بازدهی خزانه‌داری اوج‌های جدیدی را آزمایش کرد که برای فلزات گرانبها نزولی بود.

از نقطه نظر تکنیکال، پلاتین در تلاش است تا به نزدیکترین مقاومت در محدوده 925 تا 935 دلار برسد. حرکت به بالای 935 دلار، پلاتین را به سمت مقاومت بعدی در منطقه 975 تا 985 دلار سوق خواهد داد.

منبع: fxempire

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array