به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تحلیلگران در بازار کریپتو اخیراً به وضعیت یکی از اندیکاتورهای مهم بیت کوین (BTC) و تاثیرات بالقوه آن بر پرایس اکشن این رمزارز اشاره کرده‌اند. این در حالی است که بازده اوراق قرضه، دارایی‌های ریسکی، از جمله ارزهای رمزپایه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته این تحلیلگران، شاخص مقاومت نسبی 14 روزه بیت کوین (RSI) به زیر سطح 30 رسیده است که نشان دهنده شرایط اشباع فروش است. گفتنی است که این کمترین میزان ثبت شده برای این اندیکاتور از زمان سقوط گسترده بازار پس از آغاز پاندمی کرونا در مارس 2020 بوده است.

اندیکاتور RSI چهارده روزه بیت کوین
اندیکاتور RSI چهارده روزه بیت کوین تا کمترین میزان از مارس 2020 کاهش یافته است. منبع: TradingView

آشنایی با اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI)

لازم به ذکر است که شاخص مقاومت نسبی (RSI) یک شاخص از مومنتوم بازار یک ارز با عددی بین 0 تا 100 است که حرکات اخیر قیمت یک دارایی را نسبت به میانگین حرکت قیمت آن در یک دوره خاص، معمولاً بازه 14 روزه، نشان می‌دهد.

اعداد کمتر از 30 در این اندیکاتور، از وجود وضعیت اشباع فروش در بازار خبر می‌دهند، به این معنی که قیمت نسبت به میانگین اخیر آن خیلی سریع کاهش یافته است. در همین حال، اعداد بالای 70 نشان دهنده شرایط اشباع خرید است.

یکی از اشتباهات رایج میان اکثر معامله‌گران تازه‌کار این است که وضعیت اشباع فروش یا اشباع خرید را به عنوان نشانه‌های اولیه یک بازگشت صعودی یا نزولی قریب‌الوقوع در نظر می‌گیرند.

اما اینطور نیست. قرارگیری اندیکاتور RSI در منظقه اشباع فروش به این معنی است که قیمت‌ها خیلی سریع کاهش یافته‌اند؛ عکس این موضوع نیز درباره وضعیت اشباع خرید صدق می‌کند.

در هر صورت، آخرین عدد این اندیکاتور در ناحیه زیر سطح 30 یا منطقه اشباع فروش نشانه تقویت حرکت نزولی است. به گفته الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، روند بیت کوین به سمت حرکتی نزولی تغییر کرده است.

بیت کوین هفته گذشته را با افت قابل توجهی به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای و ۲۰۰ روزه خود به پایان رساند و این نشان دهنده تغییر کلی حرکت به یک روند نزولی است. به نظر می‌رسد منطقه کاهش اخیر، آخرین ناحیه پیووت در تراز  24700 دلار باشد.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب به 26060 دلار رسیده است که بیش از 10 درصد کاهش طی یک هفته را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، بازده اوراق بهادار 10 ساله ایالات متحده تقریباً به 2 درصد رسیده است که بالاترین میزان از سال 2009 تاکنون بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array