به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  هفته گذشته، قیمت بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر آلتکوین‌ها در برابر دلار آمریکا کاهش شدیدی را تجربه کرد. به طوری که لایت کوین (LTC) قبل از شروع روند نزولی تازه خود، تا نزدیک 85 دلار رسیده بود.

ادامه این حرکت، کاهش شدید قیمت به زیر 80 و 70 دلار را در پی داشت. ولی این پایان ماجرا نبود چرا که کاهش قیمت با ازدست رفتن حمایت 60 دلاری تا کف روزانه 55.78 دلار ادامه پیدا کرد. ولی در این ناحیه، گاوها (خریداران) به میدان آمدند و با آغاز یک اصلاح صعودی جزئی، قیمت را به بالای مقاومت 60 دلاری رساندند. در حال حاضر، لایت کوین (LTC) بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی سقف نوسانی 85.39 دلار به 55.78 دلار با قیمتی زیر 70 دلار و میانگین متحرک ساده 100 (در نمای 4 ساعته) معامله می‌شود. یک خط روند نزولی کلیدی نیز با مقاومتی نزدیک به 66.00 دلار در نمای 4 ساعته جفت ارز لایت کوین در برابر دلار آمریکا (LTC/USD) در حال تشکیل است.

نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین
نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین در برابر دلار آمریکا (LTC/USD)؛ منبع: TradingView

در ادامه این روند صعودی، اولین مقاومت نزدیک به منطقه 66 دلار و مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 70 دلار در نزدیکی سطح فیبوی اصلاحی 50 درصدی مانع فعالیت گاوها می‌شوند. شکست موفقیت‌آمیز قیمت بالاتر از مقاومت 70 دلاری می‌تواند یک حرکت افزایشی نسبتاً قدرتمندی را به دنبال داشته باشد.

در این حالت قیمت احتمالاً به سمت سطوح 75 و 78 دلار صعود خواهد کرد. هر گونه افزایش بیشتر می‌تواند قیمت لایت کوین (LTC) را به سمت منطقه مقاومت 85 دلاری سوق دهد.

احتمال کاهش تازه قیمت لایت کوین (LTC)

اگر لایت کوین نتواند با قاطعیت از منطقه مقاومت 70 دلاری عبور کند، ممکن است با یک روند نزولی جدید مواجه شود. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 63.50 دلار است. حمایت مهم بعدی نیز نزدیک به سطح 60 دلار شکل گرفته است که از دست رفتن آن، خطر سقوط به سمت حمایت 56 دلاری را در پی دارد. هرگونه کاهش بیشتر قیمت لایت کوین (LTC) را به سمت حمایت 52 دلاری هدایت خواهد کرد.

در نمای چهار ساعته قیمت لایت کوین در برابر دلار آمریکا (LTC/USD)، اندیکاتور همگرایی – واگرایی میانگین متحرک (MACD) در منطقه صعودی شتاب بیشتری می‌گیرد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) هنوز زیر سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array