به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین (BTC)، هفته گذشته پس از فروش 373 میلیون دلاری توسط تسلا، فشار فروش شدیدی را تجربه کرد و اکنون در منطقه 26100 دلار و با ارزش بازار 507 میلیارد دلاری در حال تحکیم است.

اندیکاتورهای درون زنجیره‌ای و ستاپ‌های تکنیکال نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین (BTC) پتانسیل کاهش تا سطوحی پایین‌تر از میانگین متحرک 200 روزه را نیز دارد. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر معروف بازار کریپتو در این خصوص می‌گوید: «هر بار که بیت کوین طی 10 سال گذشته به زیر SMA 200 خود رسیده است، اغلب تا مرز قیمت واقعی (تحقق یافته) خود کاهش یافته است. در حال حاضر، قیمت واقعی بیت کوین حدود 20350 دلار است.

اگرچه اندیکاتور  TD sequential در نمودار روزانه سیگنال خرید نشان می‌دهد، اما تا زمانی که قیمت به شکلی پایدار بالاتر از MA 200 روزه بسته نشود، این سیگنال تایید نمی‌شود. به همین جهت، سرمایه‌گذاران باید منطقه 25200 تا 24800 دلار را با دقت زیر نظر داشته باشند. شکستن این منطقه حمایتی می‌تواند قیمت بیت کوین را تا مرز 20000 دلار کاهش دهد.

قیمت تحقق یافته بیت کوین

دیدگاه نزولی تحلیلگران درباره بیت کوین

با توجه به حرکات فعلی قیمت، بسیاری از تحلیلگران بازار، دیدگاه مذکور را تایید می‌کنند. برای مثال، پیتر برانت (Peter Brandt)، تحلیلگر محبوب بازار کریپتو، معتقد است بسته شدن کندل روزانه زیر تراز 24800 دلار پیامدهایی منفی در تایم فریم روزانه و هفتگی به دنبال دارد.

یک تحلیلگر معروف دیگر با نام رکت کپیتال (Rekt Capital) نیز به وجود یک سیگنال تکنیکال به شدت نزولی در عملکرد بیت کوین اشاره کرده است. وی معتقد است با تشکیل الگوی سقف دوقلو (Double Top)، بیت کوین می‌تواند به طور بالقوه تراز 26000 دلار را به عنوان یک نقطه مقاومت مهم، پیش روی خود ببیند؛ در حالی که برای مدتی طولانی این ناحیه به عنوان یک حمایت مانع از سقوط سنگین قیمت شده است.

سایر تحلیلگران برجسته ارزهای دیجیتال مانند CrediBULL Crypto، Crypto Tony و Crypto Birb فرصت خرید مطلوبی را در حدود تراز 25000 دلار پیش‌بینی می‌کنند. CrediBULL Crypto با اشاره به احتمال سقوط به زیر 25 هزار دلار می‌گوید این درست مانند اصلاحی است که بیت کوین قبل از رسیدن به بالاترین سطوح قیمت خود تجربه کرد.

با این حال، برخی از تحلیلگران امیدوارند که قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر بهبود یابد. طبق گزارش‌ها، در هفته اول سپتامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تازه‌ترین تصمیم خود درخصوص تایید یا رد درخواست بلک‌راک (BlackRock) و Wisdomtree مبنی بر راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین را ارائه خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array