به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه تلویزیونی «BFMTV» با استناد به نظرسنجی انجام شده توسط «NielsenIQ» گزارش داد که حدود 45 درصد از مردم فرانسه مجبور شده‌اند امسال (2023) از خرید محصولات آرایشی خودداری کنند.

به گفته مدیر فروش شرکت فرانسوی «Passion Beauté»، تنها دلیل بقای خرده فروشی محصولات زیبایی و آرایشی این برند، تبلیغات ویژه است؛ چرا که تورم باعث افزایش قیمت‌ها شده، به طوری که قیمت محصولات عطری تا 30 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد از پاسخ دهندگان به دنبال محصولات زیبایی ارزان‌تر هستند، در حالی که 13 درصد اعتراف کردند که شروع به تولید صابون و شامپو در خانه کرده‌اند؛ از جمله 21 درصد از افراد زیر 35 سال. شایان ذکر است که لوازم بهداشتی چون شامپو و صابون محبوب‌ترین محصولات برای تولید خانگی هستند.

از میان افراد که از آنها نظرسنجی شد، 55 درصد گفتند که هرگز خرید لوازم آرایشی را متوقف نمی‌کنند و 45 درصد به طور خاص به مراقبت از ناخن اشاره کردند. لوازم آرایش صورت (80 درصد) و لاک ناخن (82 درصد)، از جمله محصولاتی هستند که به شدت مورد پسند خریداران قرار دارند.

«کلر مارتی» نایب رئیس Global Beauty Vertical در NielsenIQ به «BFMTV» گفت: مردم برای محدود کردن هزینه‌های لوازم بهداشتی و زیبایی، ابتدا به برندهای ارزان‌تر روی آوردند و در نهایت کمتر به خرید می‌روند. وی افزود: مردم همچنین مصرف محصولات مراقبت از زیبایی را به دلیل دورکاری کاهش داده‌اند.

منبع: rt.com

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array