به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، و براساس تحقیقی از Yubo، تقریباً نیمی (42%) از جمعیت نسل Z در بریتانیا که درباره ChatGPT شنیده‌اند، اخیراً از این تکنولوژی برای انجام تکالیف مدرسه‌شان کمک گرفته‌اند.
برنامه Yubo، یک برنامه ارتباطات اجتماعی به‌صورت زنده است، که چیزی بیشتر از 60 میلیون نفر از متولدین نسل Z از سراسر جهان در آن فعال هستند.

علاوه بر این، 46% از فارغ‌التحصیلان از مدرسه بیان کرده‌اند که تمایل دارند از این تکنولوژی برای نوشتن تقاضانامه دانشگاه و یا دانشکده کمک بگیرند. با این‌حال، علیرغم افزایش نگرانی‌ مدرسه‌ها، فقط یک‌چهارم (23%) از دانش‌آموزان ذکر کردند که مدرسه یا دانشگاهشان درباره این مسئله با آنها صحبت کرده است.

با اینکه درخواست کمک از دوستان صمیمی برای حل مشکلات شخصی همیشه اولین راه نجات محسوب می‌شود، 49% از جوانان درباره مشکلات کاری و شخصی‌ خود که مایل نیستند با دیگران به‌صورت رودررو مطرح کنند، از ChatGPT کمک می‌گیرند.

با نیم‌نگاهی به آینده، و متولدین نسل Z که نگران تصرف شدن شغل‌هایشان توسط هوش‌مصنوعی نیستند، حدوداً 54% از این افراد اطمینان‌خاطر دارند که هنوز شغل‌هایی وجود خواهد داشت که نیازمند اثر انسانی‌ است، زیرا چنین شغل‌هایی نمی‌توانند توسط هوش‌مصنوعی جایگزین شوند.

درحالیکه گوگل اولین انتخاب جوانان برای جستجوی اطلاعات است (با آمار 74%)، حدوداً 14% از متولدین نسل Z بیان کردند که ترجیح می‌دهند از ChatGPT به جای گوگل و تی‌تاک استفاده کنند.

به عقیده متولین نسل Z، هوش‌مصنوعی ChatGPT، آمده است که بماند. فقط 15% از این افراد فکر می‌کنند که این یک ترند زودگذر و سطحی است و 78% دیگر باور دارند که این تکنولوژی اثر عمیق و ماندگاری خواهد داشت.

ساشا لازیمی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Yubo درباره یافته‌های اخیر گفت: “محبوبیت فزاینده ChatGPT بی‌هیچ شکی اثر شگفتی در جای‌جای جامعه خواهد گذاشت. متولدین نسل Z در بریتانیا درحال تکیه کردن به این تکنولوژی هستند و فرصت‌های طلایی آن را با آغوش باز پذیرفته‌اند. آنها همچنین از اینکه می‌توانند با استفاده از این هوش‌مصنوعی در انجام وظایف کمک گرفته و جواب سوالاتشان را بگیرند، بسیار هیجان‌زده هستند‌.”
لازیمی در ادامه حرف‌هایش افزود: “با اینکه باید قوانینی درباره طرز استفاده این تکنولوژی در حوزه علم و تحصیل وضع شود، تماشای روند استفاده نسل Z از این تکنولوژی برای بهبود و توسعه زندگی‌ روزانه‌شان، بسیار دیدنی خواهد بود.”

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techround

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array