به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، عقب نشینی ناگهانی بازار در فضای کریپتو بسیاری از معامله گران را لیکویید کرد و طبق داده‌های نشان داده شده در بلاکچین، مهاجمان مسئول سوء استفاده زنجیره هوشمند BNB بودند که منجر به سرقت تقریباً 600 میلیون دلار توکن BNB شد.

در 6 اکتبر (14 مهر 1401)، پل زنجیره‌ای متقاطع توسط شبکه بلاکچین بی‌ان‌بی اسمارت چین (BNB Smart Chain) به دلیل سوء استفاده‌ای که به هکرها اجازه می‌داد 2 میلیون توکن BNB که در زمان سرقت حدود 568 میلیون دلار ارزش داشت را برداشت کنند، متوقف شود.

به گفته شرکت امنیتی بلاکچین پک شیلد (PeckShield)، در 18 آگوست (27 مرداد)، یک کیف پول رمزارزی مرتبط با این اکسپلویت وثیقه آن به ارزش بیش از 53 میلیون دلار در پلتفرم اعطای وام رمزارزی ونوس پروتکل (Venus Protocol) منحل شد. ظاهراً هکر از این توکن‌ها به عنوان وثیقه برای وام 30 میلیونی تتر در پروتکل استفاده کرده است.

در 18 آگوست، کل بازار کریپتو با افت 6 درصدی مواجه شد و بر اساس سایت‌های تحلیلی، ارزش کل بازار به 1.1 تریلیون دلار رسید. به گفته ردیاب داده بازار کوین گلس (CoinGlass)، این رویداد در 24 ساعت گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار پوزیشن‌های معاملاتی را از بین برد.

BNB

هکرهای زنجیره‌ای هوشمند BNB نیز تحت تأثیر قرار گرفتند، زیرا قیمت BNB به زیر 220 دلار کاهش یافت. بر اساس داده‌های بلاکچین، سه موقعیت مرتبط با کیف پول پس از کاهش قیمت به طور خودکار حذف شدند. در حال حاضر، BNB با قیمت 218 دلار برای هر توکن معامله می‌شود.

در حالی که بسیاری از افراد در نتیجه افت شدید بازار متحمل ضرر شدند، برخی توانستند خسارت را به حداقل برسانند. چند روز قبل از سقوط، یک نهنگ کریپتو 22,341 اتر به ارزش حدود 41 میلیون دلار فروخت و از ضرر احتمالی بیش از 5 میلیون دلاری جلوگیری کرد. با این وجود، معامله‌گر کریپتو حدود 1.7 میلیون دلار در این معامله از دست داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array