به گزارش ایران دکونومی، پس از صحبت‌های شریعتمداری، که به صورت یادداشتی در کیهان منتشر شده بود و بازخورد گسترده‌ای از اعضای اکوسیستم استارتاپی گرفت؛ وزیر ارتباطات در پی همین صحبت‌ها گفت: این یک اظهار نظر شخصی است و دولت قصدی برای تغییر مدیریت پلتفرم‌ها ندارد.

زارع‌پور افزود: این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید. این نظر شخصی یک نفر است و به هیچ وجه موضع دولت نیست. اگر موضوعی مد نظر دولت باشد، در مصوبات دولت یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود.

وی رویکرد دولت در خصوص استارتاپ‌ها را حمایتی خواند و گفت: قائل به این هستیم که جوانان و نخبه‌هایی که در سکوهای داخلی فعالیت‌ می‌کنند، سرمایه‌های این کشور هستند و ما را از حضور سکوهای خارجی بی‌نیاز می‌کنند. این‌ها فرصت‌های اشتغال و هزاران کسب‌وکار مبتنی بر خود را شکل داده‌اند. ما به‌عنوان دولت تمام‌قد حامی کسب‌وکارهای بومی هستیم.

زارع‌پور در ادامه عنوان کرد که اگر استارتاپ‌های داخلی خود را توسعه ندهیم، باید شاهد ورود استارتاپهای خارجی مثل اوبر و آمازون باشیم.

اما وزیر ارتباط درخواست کرد در مقابل رویه حمایتی دولت، استارتاپ‌ها نیز به قوانین کشور پایبند باشند.

یادداشتی که واکنش وزیر را برانگیخت

اما یادداشت شریعتمداری در کیهان چه بود؟ آیا این یادداشت باعث می‌شود که رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های تخصصی اکوسیستم، جدی گرفته نشوند؟

مدیر مسئول کیهان در یادداشت روز این روزنامه خواستار سلب مدیریت از ‌استارتاپ‌ها شد و نوشت: سکوهای مجازی مانند اسنپ، دیجی‌کالا، تپسی، طاقچه، دیوار، فیلیمو، آپارات و… به دولت موازی تبدیل شده‌اند قانون‌گریزی، تخلفات پی در پی و همراهی با دشمنان از دایره تعریف شده فعالیت آنهاست.

شریعتمداری: این سکوهای مجازی در حالی به دولت مجازی تبدیل شده‌اند که از خود هیچ سرمایه‌ای به میان نیاورده‌اند. اسنپ حتی یک خودرو به میان نیاورده و از خودروهای مردم جویای کار بهره می‌برد. دیجی‌کالا و ازکی دلال هستند و از امکانات نظام در این دلالی سود می‌برند. فیلیمو و نماوا هم. (آی‌تی ایران)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array