به گزارش ایران دکونومی، «انگل» ساخته کره جنوبی برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شد و حالا «آرمان‌شهر بتنی» را به عنوان نماینده خود به رقابت امسال فرستاده است. این فیلم دومین فیلم کارگردان ام تائه‌وا است. ماجرا در سئولی اتفاق افتاده که بر اثر زلزله‌ای عظیم نابود شده و یک ساختمان در میان این خرابه‌ها تبدیل به یک پناهگاه برای ساکنانش می‌شود، اما ساکنان باید کاری کنند که دیگران متوجه آن‌ها نشوند.

اکران این فیلم در سینماهای کره ۹ آگوست بوده و در هشت روز اول اکرانش ۱۶.۲ میلیون دلار فروش داشته است.

شورای فیلم کره (KOFIC) زمانی که فیلم را به اسکار معرفی می‌کرد گفت: هدف ما از انتخابمان این بوده که فیلمی در سطح جهان و با یک ستاره بزرگ را به این رقابت بفرستیم.
لی بیونگ هون در فیلم‌های «جی.آی جو: تلافی» و «قرمز ۲» و فیلم‌های برتر کره‌ای مثل«عصر سایه‌ها»، «یک زندگی تلخ و شیرین»، «شیطان را دیدم» نقش‌آفرینی کرده و چهره‌ مورد نیازمان برای این هدف بود.

قبل از این هم تاجیکستان با «ملودی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی بهروز سبط رسول پا به اسکار گذاشته بود و جلوتر از آن هم به عنوان اولین کشور شروع کننده رقابت امسال سوئیس، «تندر» نخستین فیلم کارمن ژاکیر نویسنده و کارگردان را به آکادمی کرده بود.

همه آثار ارسالی برای شرکت در رقابت ۲۰۲۴ تا ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه ۲ اکتبر باید به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک رسیده باشند. فیلم‌ها باید در حد‌فاصل یکم دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ اکران شده باشند. اسامی فیلم‌های وارد شده به فهرست کوتاه شامل ۱۵ فیلم، ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد و در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ هم نامزد‌های نهایی معرفی می‌شوند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array