به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی (FSRA) بازار جهانی ابوظبی (ADGM) مجوز خدمات مالی (FSP) را به شرکت دارایی‌های مجازی M2 برای راه‌اندازی یک مرکز تجاری چندجانبه از پایتخت امارات متحده عربی اعطا کرده است.

در اطلاعیه 16 آگوست (25 مرداد)، M2 که مقر آن در ابوظبی است، گفت که تأییدیه نظارتی به مشتریان نهادی و خرده‌فروشی در امارات اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مجازی مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را بخرند، بفروشند و نگهداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است که پلتفرم M2 که قرار است اواخر سال 2023 راه‌اندازی شود، طی سال گذشته با چشم‌اندازی بلند مدت برای ایجاد بالاترین سطوح اعتماد، امنیت و یکپارچگی در کلاس دارایی‌های مجازی در حال ظهور توسعه یافته است.

پس از انتشار، پلتفرم M2 همچنین به کاربران امارات متحده عربی اجازه می‌‌دهد تا با استفاده از پول فیات، ارزهای دیجیتال و همچنین دسترسی به مشتقات و خدمات بازدهی را خریداری کنند.

M2

استفان کیمیل (Stefan Kimmil)، مدیر اجرایی M2 گفت: فرایند دریافت مجوز اولین گام در سفر ما است و ما در گفتگوی نزدیک با ADGM برای اطمینان از شفافیت در مورد نگهداری دارایی‌های مشتری باقی خواهیم ماند.

کوین تلگراف برای نظرات بیشتر با M2 تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

طی پنج سال گذشته، چارچوب قانونی ADGM قوانین روشنی را برای کسانی که در بخش دارایی‌های مجازی فعالیت می‌کنند، وضع کرده است و M2 بالاترین استانداردها را برای بازتاب چشم‌انداز خود حفظ خواهد کرد، زیرا امارات متحده عربی همچنان شهرت خود را به عنوان یک رهبر جهانی در این فضا تأیید می‌کند.

ADGM هنوز به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر در زمان انتشار پاسخ نداده بود.

ADGM یک چارچوب نظارتی جامع دارایی مجازی را در سال 2018 (1397) معرفی کرد. از آن زمان تعدادی از شرکت‌های بزرگ را که با رمزارزها سروکار دارند برای راه‌اندازی کسب‌وکار در منطقه اقتصادی مالی تحت نظارت خود جذب کرده است.

سالم الدرعی (Salem Al Darei)، مدیر عامل ADGM آثوریتی (Authority) گفت: «در ADGM، ماموریت ما همیشه بر روی باز کردن فرصت‌های رشد جدید و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش دارایی‌های مجازی متمرکز بوده است. ما همچنان متعهد به بهبود چشم‌انداز دارایی دیجیتال ابوظبی و حمایت فعال از تنوع بخشیدن به اقتصاد پر رونق خود هستیم.»

در نوامبر 2022 (آبان 1401)، ADGM پس از تایید اصولی ناظر مالی در ماه آوریل (فروردین 1402)، به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس یک FSP اعطا کرد.

متعاقباً، صرافی رمزارز Rain در جولای (تیر ماه) سال جاری مجوز قانونی مشابهی را برای ارائه خدمات دارایی‌های مجازی و نگهبانی به کاربران امارات دریافت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array