به گزارش ایرا‌ن دکونومی، به گفته روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی از دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنوز برگزاری این رویداد بین‌‌المللی که حائز اهمیت است، به دلیل تعهد نداشتن استانداری همدان، معلوم نیست و به چالش بر خورده است.

با اینکه از اسفند سال گذشته، تلاش های بسیار و برگزاری نشست‌های مختلف چه حضوری و چه غیرحضوری برای برگزاری هرچه بهتر و با کیفیت‌تر بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان شروع شده است، اما چون استاندار همدان همکاری نکرد، فراخوان جشنواره هنوز به نشر نرسیده است.

در ارتباط با همین موضوع، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باوجود این‌که در جلسه حضوری با استاندار همدان به توافق همکاری و مشارکت پنجاه درصدی برای برگزاری جشنواره رسیدیم، اما در تمام این مدت، هیچ همکاری و حمایتی از طرف استاندار دیده نشده است.

وی همچنین اضافه کرد: با این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واقعا تلاش کرد تا این جشنواره مهم و باسابقه، در استان کهن همدان پابرجا بماند و برای نشان دادن نیت خوب خودش، سال گذشته، همه اعتبار برگزاری این رویداد را قبول کرد، ولی باز‌هم مشارکت مناسب از طرف میزبان به عمل نیامد که باعث شد به این نتیجه برسیم که که انگار استانداری همدان، کلا میلی برای برگزاری این جشنواره در آن شهر تاریخی و فرهنگی ندارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی بر لزوم برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زمان مشخص شده تاکید کرد و از رسیدگی گزینه‌های در دسترس برای میزبانی این جشنواره گفت تا هنرمندان عزیز و شریف عرصه تئاتر کودک و نوجوان، با فراغ بال، برای فرزندان آینده‌ساز ایران به فکر تولید نمایش باشند و خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به عنوان کسانی که مخاطبان اصلی این رویداد هستند، از این آثار به نحو احسنت لذت ببرند.

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم، ضعف حمایتی‌ مسئولان استان همدان را از این رویداد در سال گذشته دلیل ناراحتی و نارضایتی بسیاری از هنرمندان دانست که درست از همان زمان خواستند در این جشنواره جابجایی از همدان صورت بگیرد.

وی همچنین توضیح داد: با این‌که مردم شریف همدان سال‌ها در جهت برگزاری این رویداد و ایجاد شادی و خوش‌کامی آن کوشیده‌اند، اما زمانی که استانداری همکاری نکرد باعث شد تا در یک سال گذشته، این استان مثل سال‌های گذشته خود، شادی کودکان و نوجوانان و حضور هنرمندان داخلی و خارجی را شاهد نباشد. امیدوارم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ، امسال در شهری برگزار شود که مسئولان قدر آن را بیشتر می‌دانند.

استانی که میزبان است و زمان دقیق برای برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array