به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف‌ایکس‌امپایر»، با افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها، طلا همچنان تحت فشار است. در صورتی که طلا به زیر سطح حمایت محدوده 1900 تا 1910 دلار حرکت کند، شتاب نزولی بیشتری گرفته و به سمت حمایت‌های بعدی در کانال 1860 تا 1870 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز دوشنبه (23 مرداد) اندکی کاهش یافتند، اما به نظر می‌رسد که در زیر این سطح نیز حمایت کمی داریم. به همین دلیل، من فکر می‌کنم شرایطی است که در آن طلا سعی دارد به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50)، نزدیک به سطح 1965 دلار برگردد.

اگر بتوانیم به بالای این سطح برسیم، این احتمال وجود دارد که پس از آن بازار به سطح 2000 دلار برود. البته سطح 2000 دلار یک رقم روانشناختی بسیار مهم و منطقه ای است که تأثیر عمده‌ای در بازار خواهد داشت.
از طرف دیگر، اگر به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) برسیم، قیمت به سطح 1900 دلار می‌رسد. حرکت به زیر این سطح، حرکت به سمت سطح 1800 دلار را امکان‌پذیر می‌سازد، جایی که قبلاً شاهد حمایت‌های زیادی بودیم.

باید دلار آمریکا را به دلیل همبستگی منفی با طلا زیر نظر بگیرید و البته به بازارهای اوراق قرضه توجه زیادی داشته باشید، زیرا بازدهی بالاتر باعث ایجاد مشکلاتی برای طلا می‌شود. در نهایت، به خاطر داشته باشید که فصل تابستان و فصل تعطیلات است، بنابراین احتمالاً بازار روند شارپی را شاهد نخواهد بود.

از منظر بلندمدت، بانک‌های مرکزی خریداران بزرگ طلا هستند و مدتی است که خریدار طلا بوده‌اند. اینکه آیا می‌توانیم یک روند صعودی واضح داشته باشیم یا نه، یک سؤال کاملاً متفاوت است، البته که در بلندمدت شاهد یک روند صعودی خوب خواهیم بود.

حرکت به زیر سطح 1900 دلار، می‌تواند روند بازار را کاملاً تغییر دهد. در نهایت، من فکر می‌کنم که این بازار تلاش خواهد کرد تا بالاتر برود، اما احتمالاً روند صعودی کند و دشواری را پیش رو خواهد داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array