به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پروتکل امور مالی غیرمتمرکز زونامی پروتکل (Zunami) به کاربران خود توصیه کرده است که به دلیل مواجهه با حمله احتمالی به استخرهای ” zStables” آن در کرو فایننس (Curve Finance)، هیچ یک از استیبل کوین‌های Zunami Ether (zETH) یا Zunami USD (UZD) آن را خریداری نکنند.

روز 13 آگوست (22 مرداد)، این پروتکل در حساب توییتری خود تایید کرد که استخرهای استیبل کوین آن مورد حمله قرار گرفته است. این پروتکل در ادامه پیام خود افزود که وضعیت وثیقه همچنان امن باقی مانده و این نهاد تحقیقات خود در مورد این اکسپلویت را آغاز کرده است.

«لطفاً تا اطلاع ثانوی از خرید هرگونه استیبل کوین zETH و UZD خودداری کنید چون استخر آنها مورد حمله قرار گرفته است.»

— پروتکل زونامی (@ZunamiProtocol) ؛ 14 آگوست 2023

زیان واردشده بر پروتکل زونامی چقدر است

طبق برآورد شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield)، بیش از 2.1 میلیون دلار از استخر زونامی در کرو فایننس به سرقت رفته است. این شرکت این اکسپلویت را به مسئله دستکاری قیمت مرتبط می‌داند. همکار این شرکت امنیتی یعنی آیرون بلاک (Ironblock) نیز به رقم مشابهی اشاره کرده است.

تصویر پروتکل زونامی

کمپانی پک‌شیلد یکی از اولین نهادهایی بود که اکسپلویت استخرهای  زونامی در کرو فایننس را روز 13 آگوست شناسایی کرد و حدود 20 دقیقه بعد این خبر توسط پروتکل زونامی تأیید شد.

لازم به ذکر است که زونامی یک پروتکل غیرمتمرکز تجمیع‌کننده درآمد است که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای دریافت سود، استیبل کوین‌های خود را استیک کنند. بزرگترین استخرهای پایدار این پروتکل در شبکه بلاکچین کرو فایننس قرار دارد. این حمله استیبل کوین Zunami USD و Zunami Ether را تحت تاثیر قرار داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array