به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اینستاگرام درحال توسعه قابلیتی جدید است که کاربران را دربرابر تصاویر و ویدیوهای ناخواسته ارسال شده در بخش دایرکت محافظت خواهد کرد.
براساس گفته‌های این شبکه اجتماعی، چند هفته پس از آغاز فاز آزمایشی، این قابلیت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

با رونمایی از این قابلیت، افرادی که قصد ارسال یک پیام خصوصی به کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنند دارند، با دو محدودیت جدید روبه‌رو خواهند شد:

اولاً، به‌جای ارسال پیام‌های نامحدود به کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند؛ تنها مجاز به ارسال یک پیام خصوصی خواهید بود.
ادامه دادن این مکالمه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که طرف مقابل درخواست شما را قبول کرده باشد و سپس امکان ارسال پیام‌های بیشتری وجود خواهد داشت.

دوماً، ارسال پیام به چنین کاربرانی، تنها محدود به پیام متنی خواهد بود. درصورت صدور اجازه و تأیید شدن درخواست شما برای ادامه مکالمه، دسترسی ارسال ویدیو، عکس و فایل صوتی برای شما امکان‌پذیر خواهد شد.

ناخواسته

محافظت از کاربران در برابر پیام‌های ناخواسته

به گفته اینستاگرام، با عرضه این قابلیت به‌صورت عمومی، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر پیام‌های تصویری و ویدیویی ناخواسته‌ای را از افراد ناشناس در بخش دایرکت خود دریافت نخواهند کرد. همچنین ارسال پیام‌های متعدد از طرف افراد ناشناس به قصد مزاحمت نیز دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته این پلتفرم محبوب، رونمایی از این عرضه به‌شدت برای کاربران خانم در اینستاگرام مفید خواهد بود. زیرا معمولاً کاربران خانم هستند که در بخش دایرکت خود محتواهای نامناسب ناخواسته‌ای را دریافت می‌کنند که نه‌تنها باعث نقض حریم شخصی آنها می‌شود؛ بلکه اثر مخربی بر روحیه و تجربه کاربری آنان نیز دارد.

سیندی سوث‌ورث، رئیس بخش امنیت زنان در کمپانی متا، با ارائه توضیحات بیشتری درباره این قابلیت و محدودیت دسترسی افراد ناشناس و غریبه‌ها در بخش دایرکت؛ تأکید کرد که این کمپانی همیشه برای دریافت بازخورد کاربران گوش‌شنوا دارد و همواره در پی یافتن راه‌های بهتری برای افزایش امنیت همه کاربران در اینستاگرام است.

ناخواسته
قابلیت Limits در دایرکت اینستاگرام

این قابلیت جدید اینستاگرام به تمهیدات پیشین این شبکه اجتماعی در حوزه محدودیت دسترسی افراد مزاحم و محافظت از کاربران در برابر مکالمات ناخواسته افزوده خواهد شد.

این اپلیکیشن در بخش تنظیمات گزینه‌ای به‌نام “Hidden Words” دارد که پیام‌های خصوصی حاوی کلمات خاصی مانند الفاظ رکیک، ایموجی‌ها و عبارات ناشایست را مستقیماً به پوشه “پنهان” منتقل می‌کند.
همچنین قابلیت “Limits”” در زمینه محدودیت درخواست‌های مکرر مکالمه در بخش پیام‌خصوصی و قابلیت “Restrict” برای کنترل کردن افراد قلدر و بددهن در این اپلیکیشن کاربرد بسیاری دارد.

ناخواسته
قابلیت Hidden Words در دایرکت اینستاگرام

قابلیت “Restrict” برای محدودیت دسترسی کاربری که قصد مسدود (بلاک) کردن آنان را ندارید به کار شما خواهد آمد.
با فعال کردن تنظیمات مربوط به این بخش و “محدود” کردن یک کاربر خاص، کامنت‌های آنها در پست‌های شما فقط برای خودشان قابل مشاهده خواهد بود و آنها از این موضوع باخبر نخواهند شد. همچنین پیام‌های خصوصی کاربران محدود شده مستقیماً به پوشه “درخواست‌ها” در بخش دایرکت ذخیره خواهد شد.

البته که همیشه راه قدیمی و مورداعتمادِ مسدودیت دسترسی و بلاک کردن کاربری که برای شما از طریق ارسال پیام‌های ناخواسته مزاحمت ایجاد کرده، وجود دارد. با آپدیت‌های جدیدتر اینستاگرام در این مدت؛ در هنگام بلاک کردن یک کاربر خاص امکان مسدود کردن دسترسی اکانت‌های دیگر آنها نیز وجود دارد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array