به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فدرال رزرو روز 13 مارس (22 اسفند) اعلام کرده است که روند بررسی عوامل مؤثر در سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) از جمله نحوه نظارت و تنظیم مقررات این مؤسسه مالی را آغاز کرده است. طبق اعلام این بانک مرکزی، مایکل بار (Michael Barr)، نایب رئیس سرپرستی بانک فدرال رزرو مسئولیت رهبری تیم بازبینی‌های نظارتی و مقررات بانک سیلیکون ولی بعد از شکست این بانک را بر عهده دارد. قرار است گزارش اولیه این تیم اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت)، به طور عمومی منتشر شود.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک فدرال رزرو در این اطلاعیه به ضرورت بررسی کامل، شفاف و سریع رویدادهای پیرامون بانک سیلیکون ولی توسط فدرال رزرو اشاره کرد و گفت:

«فدرال رزرو اعلام می‌کند که مایکل اس. بار، نایب رئیس سرپرستی بانک، مسئولیت بازبینی نظارت و مقررات بانک سیلیکون ولی را با توجه به شکست آن، بر عهده خواهد داشت. نتیجه این بررسی تا اوایل ماه مه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.»

مایکل بار در این خصوص گفته است: «ما باید با فروتنی کامل، بررسی دقیق و کاملی درباره نحوه نظارت و تنظیم مقررات در این شرکت و آنچه باید از این تجربه بیاموزیم، داشته باشیم.»

فدرال رزرو آمریکا

گفتنی است که بانک سیلیکون ولی (SVB) روز دهم مارس (19 اسفند) توسط سازمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا تعطیل شد. این در حالی است که هیچ دلیل خاصی برای بسته شدن اجباری این بانک ارائه نشده است. ناگفته نماند که پیش از تعطیلی، بانک سیلیکون ولی (SVB) به دلیل مشکلات شدید نقدینگی ناشی از زیان‌های عمده در سرمایه‌گذاری‌های اوراق قرضه دولتی و برداشت‌های پی در پی توسط سپرده‌گذاران، در آستانه سقوط قرار داشت.

پس از آنچه بر سیلورگیت (Silvergate) گذشت، این دومین بانک بزرگ و دوستدار رمزارز در ایالات متحده بود که طی یک هفته گذشته سقوط کرد. شرکت مادر بانک سیلورگیت یعنی سیلورگیت کپیتال روز هشتم مارس (17 اسفند) رسماً خبر انحلال داوطلبانه این بانک را اعلام کرده بود.

علاوه بر این هرج و مرج، یکی دیگر از بانک‌های آمریکایی دوستدار کریپتو یعنی سیگنچر (Signature) نیز روز 12 مارس (21 اسفند) منحل شد و اداره خدمات مالی نیویورک کنترل آن را به دست گرفت. این اطلاعیه از سوی فدرال رزرو تنها یک روز پس از اجرای طرح 25 میلیارد دلاری تأمین مالی بانکی برای نجات بانک‌هایی که مشکل نقدینگی دارند، منتشر شد.

در پی این اتفاقات، دولت بایدن اقدامات سریعی را در این زمینه آغاز کرد و رئیس جمهور این کشور روز 13 مارس (22 اسفند) اعلام نمود که:

«آمریکا می‌تواند با اطمینان بگوید که سیستم بانکی این کشور کاملاً امن است. سپرده‌های شما در صورت نیاز در دسترستان قرار خواهد داشت. هیچ ضرری متوجه مالیات‌دهندگان نخواهد شد.»

بایدن اضافه کرد که مدیریت بانک‌های سقوط کرده در قبال ورشکستگی‌های خود پاسخگو خواهند بود. وی پیشنهاد کرد مسئولان این رویداد محاکمه شوند. او همچنین خواستار اعمال نظارت‌های بانکی قوی‌تر شد و تصریح نمود که بررسی‌های کامل برای روشن شدن موضوع صورت خواهد گرفت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array