به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو یک سیستم تشخیص کلاهبرداری کاملاً خودکار با نام GiveawayScamHunter ابداع کرده‌اند که موفق شده است 95111 لیست کلاهبرداری (scam lists) ایجاد شده از 87617 حساب کاربری در پلتفرم رسانه اجتماعی X  (توئیتر سابق) در بازه زمانی بین ژوئن 2022 تا ژوئن 2023 (خرداد 1401 تا خرداد 1402) را شناسایی کند.

لیست‌های توییتر (Twitter Lists) عملکردی در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند پست‌هایی را که می‌بینند در تایم‌لاین خود سفارشی‌سازی، سازماندهی و اولویت‌بندی کنند. کاربران می‌توانند بدون اجازه، کاربران دیگر را به این لیست‌ها اضافه کنند و تنها راه حذف خود از این لیست‌ها، مسدود کردن سازنده آن است. همین ویژگی بستری برای فعالیت کلاهبرداری‌ها ایجاد می‌کند.

کلاهبرداری

بر اساس مقاله تحقیقاتی منتشر شده در روز 10 آگوست (19 مرداد)، “بیش از 365 قربانی توسط طرح کلاهبرداری  اهدای رایگان ارزهای دیجیتال، مورد حمله قرار گرفته‌اند که منجر به زیانی در حدود 870000 دلار شده است. نکته مهم این است که این مشکل به طور کامل برطرف نشده است. این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که علیرغم اعلام یافته‌های خود به تیم پشتیبانی X ، تقریباً 44 درصد از حساب‌های هرزنامه در زمان نگارش این مطلب، همچنان فعال هستند. تیم محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو در گزارش خود نوشت:

«پژوهش اخیر ما راهبردها و رفتارهای کلاهبرداران در توییتر و همچنین مقیاس قربانیان این نوع کلاهبرداری و ضرر مالی ناشی از آن را به وضوح مشخص نموده و بر نیاز فوری به جلوگیری از انتشار این کلاهبرداری در شبکه ‌های اجتماعی و محافظت از کاربران در برابر چنین حملاتی تأکید دارد.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array