به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور دوستدار رمزارز ایالات متحده، یک خلاصه نامه دوستانه در حمایت از درخواست کوین بیس برای رد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه این شرکت ارائه کرده است.

آمیکس (amicus) سندی است که توسط طرفی که مستقیماً درگیر پرونده مرتبط نیست در دادگاه ثبت می‌شود و عموماً برای افزودن استدلال‌های پشتیبان به یک طرف دعوی و تأکید بر اینکه چگونه پرونده تأثیر گسترده‌تری فراتر از طرف‌های درگیر خواهد داشت، استفاده می‌شود.

بر اساس پرونده 11 آگوست (20 مرداد) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک، لومیس تاکید کرد که “این یک پرونده اجرایی غیرقابل پیش‌بینی نیست.”

این سناتور تاکید کرد که با شکایت خود علیه کوین بیس به دلیل نقض ادعای اوراق بهادار، SEC در حال تلاش برای به دست آوردن نفوذ اولیه بر بخش کریپتو در زمانی است که مقررات و سایر عوامل هنوز تحت بررسی فعال کنگره و چندین آژانس هستند.

SEC این اقدام اجرایی را در بحبوحه بحث‌هایی که در سالن‌های کنگره و سراسر جهان درباره نحوه تنظیم دارایی‌های رمزارزی باید انجام شود، انجام می‌دهد. قانون اساسی به کنگره این اختیار را می‌دهد که در چنین حوزه‌ای با اهمیت اقتصادی و سیاسی عمیق قانونگذاری کند.

اگرچه SEC به دنبال اختیارات گسترده‌ای بر بازارهای دارایی‌های کریپتو است، اکثر طرح‌های قانونی در کنگره بسیاری از این اختیارات را به آژانس‌های دیگر اعطا می‌کند. SEC که ناراضی است، به دنبال دور زدن روند سیاسی برای کنترل آن قدرت برای خود است.

کوین بیس

سناتور سینتیا لومیس (R. WY) به تازگی یک نامه آمیکس در حمایت از درخواست کوین بیس برای رد شکایت SEC ارسال کرد. سناتور لومیس یکی از حامیان مالی لایحه مقررات رمزارز لومیس-گیلیبراند است.

— متا لومن (@MetaLawMan) 11 آگوست 2023

کوین بیس در 4 آگوست (13 مرداد) درخواستی مبنی بر اخراج ارائه کرد، با این استدلال که SEC با اعمال قدرت بر بورس روند قانونی را نقض کرده، از اختیار خود سوء استفاده کرده و تفسیرهای قبلی خود از قوانین اوراق بهادار را کنار گذاشته است.

در پرونده دادگاه، لومیس در ادامه استدلال کرد که SEC با این ادعا که تقریباً تمام دارایی‌های رمزارزی اوراق بهادار هستند، از اختیارات خود فراتر رفته است، زیرا او رویکرد فرضی مقررات به اجرا را زیر سوال برد و آژانس یا آنچه که به عنوان تلاشی برای قانون‌گذاری بود را توصیف کرد.

تلاش کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای قرار دادن یک طبقه کاملاً جدید از دارایی‌ها در تعریف موجود اوراق بهادار و در نتیجه افزودن به تعریف برشمرده شده توسط کنگره، فراتر از اختیارات SEC است، به قانون‌گذاری کنگره تجاوز می‌کند و با تفکیک قوا در تضاد است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار نمی‌تواند با اجرا قانون وضع کند.

در 11 آگوست (20 مرداد)، گروه‌های حامی کریپتو، از جمله انجمن بلاکچین، شورای کریپتو برای نوآوری، اتاق پیشرفت و انجمن فناوری مصرف‌کننده نیز یک پرونده مشترک ارائه کردند.

ماریسا تاشمن (Marisa Tashman)، مشاور ارشد انجمن بلاکچین، در یک تاپیک در X (توییتر سابق) این حرکت را اعلام کرد، نظرات لومیس مبنی بر اینکه “اختیار نظارتی SEC فقط به آنچه کنگره اعطا کرده است گسترش می‌یابد” را تکرار نمود، زیرا او خطرات رویکرد SEC به این بخش را مطرح کرد :

تفسیر SEC بیان می‌کند که بسیاری از دارایی‌های غیر اوراق بهادار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی کنگره به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اختیار داد تا اوراق بهادار را تنظیم کند، این مورد نمی‌تواند آن چیزی باشد که کنگره در نظر داشت.

SEC این موضع را اتخاذ می‌کند که تقریباً تمام دارایی‌های دیجیتال فروخته شده در بازار ثانویه، قراردادهای سرمایه گذاری تحت قوانین اوراق بهادار فدرال هستند، اما این معاملات شامل هیچ تعهد قراردادی مداومی نیست.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array