به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که مدت‌ها از اولین باری که بحث “مبارزه ماسک و زاکربرگ” میان کاربران بالا گرفت، می‌گذرد؛ به‌نظر می‌رسد که این دو میلیاردر و کارآفرین هنوز با یکدیگر بر سر هیچ‌چیز به توافق نرسیده‌اند.

اولین بار در ماه ژوئن و در بحبوحه شایعات پیرامون توسعه پلتفرم Threads کمپانی متا برای رقابت با توییتر بود که بحث مبارزه میان ایلان ماسک و مارک زاکربرگ آغاز شد. هرچند اختلاف‌نظر و تقابل میان این دو بیش از 7 سال قدمت دارد.

ماسک در پاسخ به توییت یکی از کاربران درباره رقابت پلتفرم Threads (که در آن زمان هنوز نامش اعلام نشده بود) با توییتر (که الان به X تغییر هویت داده!) نوشته بود: “من حاضرم با هم توی قفس مبارزه بدیم؛ البته اگه اونم بخواد! هاهاها”

مدتی بعد زاکربرگ با انتشار اسکرین‌شاتی از این مکالمه در استوری اینستاگرام خود نوشته بود: “برام لوکیشن بفرست.”

سپس، کمی بعد از رونمایی و آغاز به‌کار رسمی پلتفرم Threads، زاکربرگ بعد از یک دهه عدم فعالیت به توییتر بازگشت و تصویری از meme (تصویر طنز) معروف مرد عنکبوتی را به‌عنوان اشاره‌ای نه‌چندان غیرمستقیم به رقابت میان این دو شبکه اجتماعی متن‌محور در پلتفرم تحت مدیریت ماسک منتشر کرد!

پس از بالا گرفتن شایعات این مبارزه و درحالی‌که عده بسیاری معتقد بودند ماسک و زاکربرگ فقط شوخی می‌کنند، رئیس مسابقات UFC اعلام کرد هردوی این افراد برای برگزار شدن این مسابقه بسیار جدی هستند.

از آن لحظه تا اکنون اتفاقات عجیب زیادی میان این دو افتاده که بعداً به‌صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت؛ اما به‌صورت خلاصه، روزها از اولین اشاره به این مبارزه گذشته است و هنوز هیچ اطلاعات قطعی‌ای درباره آن در دسترس نیست!

مبارزه

محل مبارزه این دو میلیونر بالاخره کجا خواهد بود؟

در جدیدترین اخبار مربوط به این مبارزه، ماسک با انتشار پست جدیدی در X نوشته است:
“مبارزه بین من و زاک توسط تیم‌های خودمون مدیریت می‌شن (و نه UFC)
پخش زنده این مسابقه از طریق پلتفرم X و متا خواهد بود و تمام تصاویری که در کادر دوربین قرار دارند؛ متعلق به دنیای روم باستان خواهند بود و خبری از حس‌وحال مدرن نیست.

من با نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ ایتالیا صحبت کردم، اونا اجازه برگزاری این مبارزه در یک مکان تاریخی و حماسی رو صادر کردن.
البته که کل این پروسه با ادای احترام کامل به گذشته و حال کشور ایتالیا برگزار میشه.”

همچنین ماسک کمی پیش با انتشار پستی در X گفته بود که تمام عواید این مبارزه به مراکز حمایت از کهنه‌سربازها تقدیم خواهد شد.

با توجه به اینکه در طی این چند ماه، ماسک و زاکربرگ هیچ تاریخ یا محل قطعی را برای برگزاری این مسابقه اعلام نکرده‌اند؛ به‌نظر می‌رسد باید تا زمان نهایی شدن همه‌چیز صبر کرد. براساس شایعات مکان ایده‌آل ایلان ماسک برای برگزاری این مبارزه بزرگ‌ترین تماشاخانه در امپراتوری روم، یعنی کلوسیوم باشد.
کلوسیوم (Colosseum) در تاریخ به نبرد خونین میان گلادیاتورها در آن معروف است و جایگاه‌های وسیع سراسر آن برای تماشای مبارزه، نمایش و حتی مراسم اعدام برای شهروندان تعبیه شده بود.

مبارزه

وضعیت سلامتی ماسک و زاکربرگ

با توجه به سن کمتر، بدن ورزیده‌تر و آماده‌تر زاکربرگ، به‌نظر می‌رسد ماسک با توجه به سن بالاتر خود نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشد. هردوی این افراد در هنرهای رزمی سررشته دارند. ماسک در گذشته تکواندو، جوجیتسو و جودو کار کرده و زاکربرگ نیز تمرینات هنرهای رزرمی ترکیبی خود را بسیار جدی می‌گیرد و در جوجیتسو حرفی برای گفتن دارد.

براساس پست جدید ایلان ماسک، پس از بررسی نتایج نهایی تست MRI، به‌نظر می‌رسد بدن او به‌صورت کلی مشکلی برای این مبارزه ندارد، اما استخوان کتف او ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. ماسک در پاسخ به یکی از کاربران نوشته که “پروسه بهبودی و ریکاوری بعد از عمل تنها چندماه طول خواهد کشید”؛ برای همین تاریخ دقیق این مبارزه احتمالی هنوز نامعلوم است.

مبارزه

مخالفت زاکربرگ با اظهارات ماسک

پس از اظهارات مطمئن و به‌نظر قطعی ماسک، زاکربرگ با انتشار پستی در پلتفرم رقیبِ X، یعنی شبکه اجتماعی خودش Threads کاربران را شدیداً دلسرد کرد.

او گفت علاقه شدیدی به این ورزش دارد و تمایلش برای انجام این مبارزه بسیار زیاد است. اما هنوز به هیچ‌یک از سخنان ماسک واکنش مثبت نشان نداده و هنوز هیچ‌چیزی قطعی نیست.
پست زاکربرگ به شرح زیر است:”من عاشق این ورزشم و از همون روز اولی که ایلان منو به چالش کشید، تمایل داشتم این مبارزه رو انجام بدم. اگه بالاخره اون با یه تاریخ موافقت کنه؛ شما خبر نهاییش رو از من خواهید شنید! پس تا اون زمان هرچیزی گفت رو نشنیده بگیرید.”

منبع: techcrunchbleacherreport

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array