به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «راشا تودی»،  یک داروی پرفروش کاهش وزن، سهام شرکت دانمارکی «Novo Nordisk» را به اوج رساند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، شرکت داروسازی دانمارکی «Novo Nordisk» شاهد افزایش سرسام آور سهام خود در هفته گذشته بود؛ تا جایی که ارزش بازار آن بالاتر از تولید ناخالص داخلی دانمارک قرار گرفت.

پس از گزارشی مبنی بر کاهش خطر حملات قلبی و سکته، سهام این شرکت داروسازی تا 19 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد روزانه آن در طول یک روز است. طبق مطالعه‌ای که صورت گرفت، افرادی که از چاقی رنج می‌برند و مشکلات قلبی دارند، در زمانی که «Wegovy » مصرف کرده بودند 20 درصد کمتر از افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، در معرض خطرات قلبی عروقی قرار داشتند.

به دنبال افزایش قیمت سهام «Novo Nordisk»، ارزش این شرکت بیش از 60 میلیارد دلار افزایش یافت و به حدود 423 میلیارد دلار رسید که بیشتر از کل اقتصاد داخلی دانمارک است. تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال 2022 به 390.68 میلیارد دلار رسید.

این رالی همچنین شرکت داروسازی «Novo Nordisk» را پس از شرکت فرانسوی «LVMH» با ارزش ۴۴۲ میلیارد دلار، به رتبه دوم بزرگترین شرکت‌های اتحادیه اروپا از نظر ارزش ارتقا داد.

Novo Nordisk که در اصل در محصولات دیابت تخصص داشت، از سال 2008، زمانی که از غول حمل و نقل کانتینری «A.P. Moller-Maersk» پیشی گرفت، عنوان با ارزش‌ترین شرکت دانمارک را به خود اختصاص داد. در سه سال گذشته پس از راه اندازی بخش داروهای کاهش وزن، علاقه سرمایه‌گذاران افزایش یافته و سهام این شرکت از سال 2020 سه برابر شده است.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، اکنون در شاخص معیار دانمارکی «OMXC25»، ارزش این شرکت از تمام شرکت‌های دیگر دانمارک بیشتر است.

منبع: rt

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array