به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنها یک روز پس از راه‌اندازی رسمی شبکه بلاکچین لایه 2 کوین بیس یعنی بیس (Base)، تعداد کاربران فعال روزانه آن برای اولین بار از مرز 100 هزار نفر گذشت. آمار و ارقام منتشر شده توسط پلتفرم Dune Analytics در روز 10 آگوست (19 مرداد)، بیش از 136000 کاربر روزانه را نشان می‌دهد که بالاترین تعداد کاربر روزانه در تاریخ کوتاه راه‌اندازی این شبکه است که با دومین روز انتشار عمومی آن نیز مصادف شده است.

کاربران فعال روزانه بیس
تعداد کاربران فعال روزانه در شبکه بیس (Base). منبع: Dune

حدود 30 درصد از کاربران روزانه ثبت شده روز 10 آگوست، کاربران جدید بیس (Base) بودند که شمار دقیق آن به حدود 42000 نفر می‌رسید. در همین حال، پلتفرم داده‌های بازار ارزهای دیجیتال کریپتورَنک (CryptoRank) در یک پست توییتری، روز 10 آگوست نشان داد که بیس (Base) اکنون از نظر نرخ پردازش تراکنش‌های روزانه در هر ثانیه، در میان راه‌حل‌های لایه 2 مختلف، پس از zkSync Era، Arbitrum و Optimism در رتبه چهارم ایستاده است.

عرضه عمومی بیس (Base)

لازم به ذکر است که شبکه لایه دوم بیس (Base)، پس از چند هفته ارائه خدمات در مرحله «فقط برای سازندگان» در تاریخ 9 آگوست (18 مرداد) رسماً راه‌اندازی شد و این رویداد را شروع «تابستان آن‌چین» نامید.

نسخه بتای این شبکه ابتدا روز 23 فوریه (4 اسفند 1401) راه‌اندازی شد. به محض اعلام این خبر، بسیاری از اعضای جامعه رمزارزها اظهار داشتند که به لطف پایگاه کاربری بزرگ صرافی کوین بیس، این شبکه می‌تواند به ورود کاربران بیشتر به پروتکل‌های Web3 کمک کند. این شبکه نسخه اصلی «فقط برای سازندگان» خود را روز 13 جولای (22 تیر) عرضه کرد، اما هشدار داد که این محصول هنوز برای کاربران آماده نیست.

در حال حاضر، کاربران شبکه Base می‌توانند اتر (ETH) را به این شبکه پل نموده و با یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال تعامل برقرار کنند، پرداخت‌های خود را با یک برنامه مبتنی بر وب انجام دهند، یک نام کاربری با پسوند “base.” ثبت کنند یا یک سازمان مستقل غیرمتمرکز راه‌اندازی نمایند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array