به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شهروندان هندی ممکن است به زودی این گزینه را داشته باشند که اسناد را به صورت دیجیتالی از طریق توکن‌های رمزارزی امضا کنند. این ویژگی به عنوان بخشی از پروژه‌ای برای توسعه یک مرورگر وب ملی که توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات رهبری می‌شود، در نظر گرفته شده است.

در 9 آگوست (18 مرداد)، این وزارتخانه راه‌اندازی چالش توسعه مرورگر وب هند را اعلام کرد، که امیدوار است توسعه‌دهندگان را از همه گوشه‌های کشور توانمند کند تا یک مرورگر وب بومی با کنترلر داخلی مقامات صدور گواهی (CCA) هند ایجاد کنند:

“مرورگر پیشنهادی همچنین بر دسترسی و کاربر پسند بودن تمرکز می‌کند و از پشتیبانی داخلی برای افراد با توانایی‌های متنوع اطمینان می‌دهد.”

این اعلامیه شامل امکان امضای دیجیتالی اسناد با استفاده از رمزارزها است که در مرورگر تعبیه شده است.

این چالش سه دور به طول خواهد انجامید: در دور اول، شرکت کنندگان به 18 نفر محدود می‌شوند. پس از دور دوم، تعداد شرکت‌کنندگان به هشت نفر محدود می‌شود و به برنده نهایی حدود 34 میلیون روپیه هند (411000 دلار) اهدا می‌شود.

دولت هند در ماه‌های اخیر در تلاش‌های نظارتی خود، به‌ویژه در زمینه فناوری و ارزهای دیجیتال، فعال بوده است. به ریاست مجمع بین دولتی 20 اقتصاد بزرگ جهان، موسوم به G20، از توصیه‌های هیئت ثبات مالی برای چارچوب جهانی ارزهای دیجیتال حمایت کرد و خواستار توجه ویژه به اقتصادهای در حال توسعه در دستورالعمل‌های بالقوه کریپتو شد.

در ماه آگوست، مجلس سفلی هند لایحه‌ای را برای تسهیل مقررات انطباق با داده‌ها برای شرکت‌های بزرگ فناوری تصویب کرد. لایحه حفاظت از داده‌های شخصی دیجیتال 2023 استانداردهای ذخیره سازی، پردازش و انتقال را برای غول‌های فناوری جهانی مانند گوگل، متا و مایکروسافت و شرکت‌های محلی ساده می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array