به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جامعه گسترده‌تر ارزهای دیجیتال به بحث در مورد پیامدهای مداوم پس از بسته شدن سه بانک بزرگ آمریکایی ادامه می‌دهد و درخواست‌هایی برای خدمات نئوبانک (neobank) برای این صنعت در کارت‌ها وجود دارد.

بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) به اختصار SVB که به طور سنتی به استارت آپ‌ها در چندین صنعت نوآوری خدمات ارائه می‌کرد، توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در 10 مارس (19 اسفند) تعطیل شد.

دلایل بسته شدن آشکار می‌شود، اما این خبر باعث ایجاد موج‌های شوکی در صنعت شد، که عمدتاً توسط ناشر یو‌اس‌دی کوین سیرکل (USD Coin) که بیش از 3.3 میلیارد دلار از ذخایر 40 میلیارد دلاری خود را در بانک محبوس کرده بود، هدایت کرد.

سیگنچر بانک (Signature Bank)، که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال نیز خدمات می‌دهد، در 12 مارس (21 اسفند) به سرنوشت مشابهی دچار شد. اداره خدمات مالی نیویورک، بانک را در اختیار گرفت تا از مشکلات بیشتر بانک‌ها جلوگیری کند، زیرا مشتریان تلاش می‌کردند وجوه خود را از بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بیرون بیاورند.

بسته شدن SVB ضربه سختی را به همراه داشت، زیرا استیبل‌کوین USDC برای مدت کوتاهی پگ 1 دلار خود را از دست داد که ناشی از عدم قطعیت عمده در مورد تأثیر قرار گرفتن در معرض سیرکل (Circle) بر توانایی آن در مدیریت بازخریدها بود.

بانک

پس از اینکه جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیر عامل سیرکل اعلام کرد که ناشر استیبل کوین شرکای بانکی جدیدی در ایالات متحده ایجاد کرده است، USDC دوباره به مرز 1 دلار رسید.

با توجه به هیاهوی چند روز گذشته، اکوسیستم ارزهای دیجیتال اکنون نگاه دقیق‌تری به پیوندها با مؤسسات مالی سنتی دارد که به سپرده‌های ارزهای فیات، برداشت‌ها و جریان‌های پولی خدمات می‌دهند.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل کوین بیس در 13 مارس (22 اسفند) در توییتر گفت که صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا قبلاً ویژگی‌هایی را در نظر گرفته است که به طور بالقوه می‌توانند شکاف‌هایی را که در آخرین شکست بانکی رایج در معرض دید قرار گرفته‌اند، دور بزنند یا پر کنند.

رایان لاکی (Ryan Lackey)، مدیر ارشد استراتژی شرکت بیمه ارزهای دیجیتال اورتاس (Evertas)، این سؤال را مطرح کرد که آیا صرافی به ارائه خدمات نئوبانکینگ (neobanking) به افراد و مشاغل با ارزش خالص فکر کرده است یا خیر؟

آرمسترانگ در پاسخ گفت که کوین بیس باید تعدادی ویژگی اضافه کند و در را برای نظرات در تاپیک باز کرد:

“قطعاً چیزی است که ما به آن فکر کرده‌ایم. به چند ویژگی دیگر مانند اتصالات خروجی، پشتیبانی چند کاربره و غیره نیاز دارید. «بانکداری» ذخیره غیرکسری قطعاً در حال حاضر جذاب‌تر به نظر می‌رسد.”

کوین بیس تأیید کرد که در 10 مارس (19 اسفند) حدود 240 میلیون دلار در سیگنچر بانک نگهداری می‌کرد، اما انتظار دارد تمام دارایی‌های نقدی خود را بازیابی کند.

بسته شدن SVB و سیگنچر بانک باعث ترس از اجرای گسترده بانک‌های منطقه‌ای در سراسر ایالات متحده در آخر هفته شد. گزارش بلومبرگ همچنین نشان می‌دهد که فدرال رزرو ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال در حال بررسی ایجاد صندوقی برای پوشش سپرده‌ها در بانک‌های مسئله‌دار هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array