به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس مقاله‌ای که در 9 آگوست (18 مرداد) در وال استریت ژورنال منتشر شد، استیبل کوین‌ها در قلب یک انقلاب مبتنی بر دلار قرار دارند و می‌توانند عامل محوری در حفظ دلار ایالات متحده به عنوان ارز غالب جهانی باشند.

نویسندگان، برایان بروکس (Brian Brooks) و چارلز کالومیریس (Charles Calomiris)، از کنگره خواستند تا چارچوب نظارتی سالم و پایدار را برای استیبل کوین‌ها در کشور اجرا کند. بروکس مدیر عامل سابق بایننس آمریکا، مدیر ارشد حقوقی سابق کوین بیس است و به عنوان کنترل کننده ارز ایالات متحده خدمت می‌کرد. کالومیریس (Calomiris) رئیس اقتصاد، سیاست و تاریخ در دانشگاه آستین (Austin) است و به عنوان اقتصاددان ارشد دفتر کنترل ارز خدمت کرده می‌باشد.

قانون شفافیت برای پرداخت استیبل کوین در ماه جولای (تیر) توسط پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شد. با این حال، قانون استیبل کوین به دلیل عدم توافق دوجانبه با موانعی روبرو شده است.

رهبری ایالات متحده در استیبل کوین‌ها می‌تواند وضعیت ارز ذخیره جهانی دلار را تقویت کند.
قانون شفافیت دو حزبی ما برای استیبل کوین‌های پرداخت، حمایت‌های لازم از مصرف کننده را برای کمک به این فناوری برای دستیابی به پتانسیل کامل خود فراهم می‌کند.

— پاتریک مک‌هنری (@PatrickMcHenry) 10 آگوست 2023

استیبل کوین‌

به گفته بروکس و کالومیریس، با ظهور نگرانی‌ها در مورد دلارزدایی، سناریویی که در آن دلار وضعیت ارز ذخیره جهانی خود را از دست می‌دهد، استیبل کوین‌ها می‌توانند ترتیبات پس از جنگ جهانی دوم را با ظهور دلار به عنوان ارز بین‌المللی احیا کنند.

این تأییدیه‌ها توسط داده‌های صندوق بین‌المللی پول تأیید می‌شوند که نشان می‌دهد سهم ذخایر دلاری آمریکا توسط بانک‌های مرکزی خارجی از تقریباً 73 درصد در سال 2000 (1379) به 59 درصد امروز کاهش یافته است. در این مقاله آمده است: “هر ابزاری که بتواند دلار آمریکا را تقویت کند باید در نظر گرفته شود.”

نویسندگان در مورد خروج مداوم دلار از تجار بزرگ کالا مانند برزیل و آرژانتین هشدار دادند. هر دو کشور قراردادهای دوجانبه‌ای با چین منعقد کردند تا از یوان و ارزهای محلی خود به ترتیب رئال و پزو، برای تسویه حساب‌های تجاری استفاده کنند. بروکس و کالومیریس همچنین توضیح دادند که چگونه استیبل کوین‌ها به افرادی که تحت تورم شدید هستند دسترسی آسان‌تری به دلار آمریکا می‌دهند.

در فراخوانی برای تنظیم استیبل کوین، نویسندگان خاطرنشان کردند که دلارزدایی می‌تواند به اقتصاد ایالات متحده آسیب برساند، زیرا وضعیت ذخیره ارز هزینه‌های استقراض این کشور را کاهش می‌دهد، که در زمان‌های استقراض و هزینه‌های دولتی بسیار مهم است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که این مورد می‌تواند بر قدرت خرید مصرف کنندگان آمریکایی تأثیر بگذارد و هزینه کالاهای خارجی را افزایش دهد.

نویسندگان خاطرنشان می‌کنند: اگر استیبل کوین‌ها شکوفا شوند، شهروندان کشورهای دیگر تقاضای دلار را مستقل از تصمیم‌های سیاسی دولت‌هایشان افزایش خواهند داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array