به گزارش ایران دکونومی، براساس اطلاعات این گزارش داپ‌‌اَپ موفق شده تعداد کاربران خود را از ۲.۹۸۶ در سال ۱۳۹۸ به ۲.۰۴۵.۵۱۴ برساند. این عدد در سال گذشته رقمی معادل ۳۹۴.۴۵۴ برآورد شده بود.

داپ

بنابر اعلام داپ‌‌اَپ، ۱۰۰ درصد افراد ثبت‌نامی در پلتفرم،‌ کاربر فعال محسوب می‌شوند. ۵۳ درصد آنها شماره کارت بانکی خود را در پروفایل‌شان ثبت کرده‌اند و ۷.۴ درصد آنها حداقل یک تراکنش با داپ‌‌اَپ انجام داده‌اند. ۲.۵ درصد از کاربران هم حداقل پنج تراکنش داپ‌‌اَپی داشته‌اند.

شیوه‌های جذب مشتری داپ‌‌اَپ، در کانال‌های وب‌سایت، تردپارتی، ارگانیک، رجوع، پیام تبلیغاتی و سازمانی توزیع شده است. در این بین کانال سازمانی با ۵۳.۵ درصد سهم بیشترین نقش را در جذب مشتری ایفا کرده است.

نمودار تعداد کسب‌وکارهای داپ‌‌اَپ نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به سال گذشته ۱.۴۷۵ درصد رشد کرده و به عدد ۱۷.۵۵۸ رسیده است.

داپ‌‌اَپ ۱۷۵۵۸ کسب‌وکار دارد؛ از این تعداد ۱۱۵۱۸ عدد از آنها در تهران مستقرند و ۲۲۰۹ عدد از آنها به سایر استان‌ها متعلق است.

نمودار دوره‌ای تعدادی و مبلغی مشتریان بر دستگاه‌های کارت‌خوان نیز نشان می‌دهد که در تیرماه سال گذشته ۳۷ درصد تعداد تراکنش‌ها و ۴۹ درصد از مبلغ بر بستر کارتخوان بوده است. این اعداد در سال گذشته یعنی در بازه تیر ۱۴۰۰ و خرداد ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۱ و ۳۳ درصد برآورد شده بود.

در ادامه گزارش داپ‌‌اَپ، تعداد تراکنش‌ها در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی بررسی شده است؛ در تیرماه ۱۳۹۹ تا خرداد سال بعد، ۹۹.۱ درصد تراکنش‌ها حضوری بوده و ۰.۹ درصد آنها از طریق فروشگاه اینترنتی انجام شده است. از تیرماه ۱۴۰۰ تا خرداد سال ۱۴۰۱، سهم تعدادی فروشگاه‌های اینترنتی از تراکنش‌ها افزایش پیدا کرد و به عدد ۱.۵ رسید. تراکنش‌های فروشگاه‌های حضوری هم با افت ۰.۶ مواجه شد. در بازه تیر ۱۴۰۱ تا خرداد سال جاری در هر دو بخش اینترنتی و حضوری کاهش اتفاق افتاد. سهم تراکنش‌های اینترنتی به ۰.۸ رسید و سهم فروشگاه‌های حضوری به ۹۹.۲ درصد.

براساس اطلاعات گزارش، سوپرمارکت و خواربار با ۵۸ درصد سهم بیشترین تعداد تراکنش را داشته‌اند. پوشاک با اختلاف ۴۵درصدی در رتبه بعدی تعداد تراکنش‌ها قرار دارد. صنف با آرایش و بهداشتی با سهم سه‌درصدی کمترین تعداد تراکنش را داشته‌است.

شاخص مبلغی تراکنش به تفکیک نوع فروشگاه نیز نشان می‌دهد در تیرماه ۱۳۹۹ تا خرداد سال بعد، وزن مبلغی ۹۸.۴ درصد تراکنش‌ها بر فروشگاه‌های حضوری بوده و ۱.۶ درصد سهم مبلغی برای فروشگاه اینترنتی است. از تیرماه ۱۴۰۰ تا خرداد سال ۱۴۰۱، سهم فروشگاه‌های اینترنتی از مبلغ تراکنش‌ها با افزایش ۴.۴ به ۶.۰ رسیده و فروشگاه‌های حضوری هم با افت مبلغی ۴.۴درصدی مواجه شدند.

در بازه تیر ۱۴۰۱ تا خرداد سال جاری سهم مبلغی تراکنش‌های اینترنتی به ۳.۶ رسید. در مقابل سهم مبلغی فروشگاه‌های حضوری با ۲.۴ درصد افزایش به عدد ۹۶.۴ رسید.

نمودار فروشگاه‌های خرد و پرمخاطب صنف‌ها از نظر مبلغ تراکنش نیز نشان می‌دهد که فروشگاه‌های خرد در این شاخص، سهم ۵۶.۰ درصدی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهم ۴۴.۰درصدی دارند.

در ادامه گزارش، تعداد و مبلغ تراکنش‌های مشتریان از طریق اعتبار آورد شده است. براین اساس،‌ اسفند ۱۴۰۱ پرتعدادترین ماه تراکنش‌های اعتباری بوده و بیشترین ارزش مبلغی را هم به خود اختصاص داده است.

براساس نمودار توزیع وام و اعتبار خرید پرداختی، لون ۳۰ با سهم ۶۸ درصدی پرتقاضاترین طرح قسطی شرکت برای کاربران بوده است. لون ۲۰ با ۱۴ درصد و لون ۱۰ با سهم ۱۲درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

داپ‌‌اَپ اعلام کرده که ۴۷ درصد کاربران اقساط‌شان را تا سه روز بعد از روز موعد پرداخت کرده و ۲۷ درصد از آنها از بازه مذکور عبور می‌کنند. ۱۸ درصد کاربران اقساط‌شان را زودتر از موعد پرداخت می‌کنند و هفت درصد از آنها دقیقاً روز سررسید به فکر پرداخت اقساط‌شان هستند.

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array