به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه شبکه بلاکچین لایه اول آپتوس نتورک (Aptos Network) اعلام کرد از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی مایکروسافت برای پیشبرد پذیرش Web3 در بین بانک‌ها و شرکت‌های مالی استفاده می‌کند، آپتوس (APT)، رمزارز بومی این شبکه، تقریباً 11.6 درصد افزایش قیمت را تجربه نمود.

آپتوس نتورک در بیانیه روز 9 آگوست (18 مرداد) خود گفت که این هدف از طریق فراهم کردن امکان استفاده آپتوس از سرویس Azure OpenAI مایکروسافت به‌منظور کشف نوآوری‌ها در زمینه توکنیزه‌سازی دارایی‌ها، پرداخت‌های درون زنجیره‌ای و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به دست خواهد آمد.

«امروز، تاریخ آپتوس را می‌سازیم. آپتوس لبز برای باز کردن قفل Web3 در این شبکه بلاکچین با مایکروسافت وارد همکاری شد. با این مشارکت ما مجموعه‌ای مشترک از ابزارهای پشتیبانی شده با هوش مصنوعی را برای دسترسی بی دردسر به Web3 در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران در سراسر جهان قرار می‌دهیم.»

—آپتوس نتورک (@AptosLabs)؛ 9 آگوست 2023

مو شیخ (Mo Shaikh)، مدیر عامل آپتوس لبز (Aptos Labs)، که سابقه کار در شرکت‌های متا (Meta) و بلک‌راک (BlackRock) را نیز دارد، نسبت به اثرگذاری راه‌حل‌های بلاکچین مبتنی بر هوش مصنوعی ابراز امیدواری کرده است:

«هوش مصنوعی و فناوری‌های بلاکچین به یک دلیل به سرعت در حال همگرایی هستند: هر دو پیشرفت‌ نسلی هستند که عمیقاً بر تکامل اینترنت تأثیر می‌گذارند و جامعه را شکل می‌دهند.»

ابزار هوش مصنوعی آپتوس نتورک

یکی از ابزارهای جدیدی که این شرکت به تازگی ارائه کرده است، Aptos Assistant  نام دارد که یک ربات گفتگوی مبتنی بر ChatGPT است و با راهنمایی‌های مجازی در فرآیند آن‌بورد شدن، به کاربران کمک می‌کند تا از فضای Web2 به Web3 حرکت کنند.

به گفته این شرکت رمزارزی، مایکروسافت با فراهم کردن امکان اجرای نودهای اعتبارسنجی در Azure برای آپتوس لبز، امنیت این شبکه را افزایش می‌دهد.

طبق داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko)، این خبر که رای ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) روز نهم آگوست منتشر شد، بلافاصله رمزارز APT را با 17.6٪ افزایش به 7.92 دلار رساند. این دارایی اکنون با اندکی اصلاح، با قیمت 7.51 دلار معامله می‌شود.

نمودار آپتوس
پامپ 18 درصدی قیمت آپتوس (APT). منبع: CoinGecko

بر اساس گزارش کوین گکو، با وجود این پامپ قیمت، توکن APT همچنان 62.9 درصد از رکورد تاریخی 19.92 دلاری خود که در تاریخ 26 ژانویه (6 بهمن 1401) ثبت شد، فاصله دارد. گفتنی است که آپتوس نتورک پس از چهار سال توسعه، سرانجام روز 17 اکتبر (25 مهر) راه‌اندازی شد. این شبکه بلاکچین توسط کارمندان سابق متا، مو شیخ و آوری چینگ (Avery Ching ) تاسیس شد که اتفاقاً در پروژه شکست خورده Diem متا نیز نقش داشتند.

این پروژه در جولای 2022 (تیر و مرداد 1401) موفق شد در یک دور سرمایه‌گذاری، 150 میلیون دلار و در مارس همان سال (اسفند 1401) حدود 200 میلیون دلار از شرکت‌هایی مانند Andreessen Horowitz، Coinbase Ventures و FTX Ventures سرمایه جمع‌آوری کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array