به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم پیام‌رسان واتساپ امروز با انتشار بیانیه‌ای از جدیدترین قابلیت خود برای کاربران رونمایی کرد: قابلیت به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در تماس‌های تصویری.

واتساپ با افزودن این قابلیت محبوب با اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که به‌صورت تخصصی در حوزه ویدیو کنفرانس فعالیت می‌کنند وارد رقابت شده است. مواردی مانند Microsoft Meet، Google Meet، Zoom و حتی FaceTime کمپانی اپل.

واتساپ

ارتباط آسان‌تر با به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش

این قابلیت جدید که مارک زاکربرگ امروز صبح با انتشار پستی در فیسبوک و کانال اینستاگرام خود از آن رونمایی کرد؛ به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد تا در حین تماس تصویری (مکالمه ویدیویی) صفحه‌نمایش دستگاه هوشمند خود را با افراد حاضر در آن تماس به‌اشتراک بگذارند.
از این طریق می‌توان تصاویر، اسناد و مدارک لازم یک جلسه کاری را با همکاران به‌اشتراک گذاشته و بررسی کرد و حتی در مکالمات شخصی‌تر درباره اقلام موجود در سبد خرید با دوستان و اعضای خانواده مشورت نمود.

این قابلیت که در اواخر ماه می در دسترسی عده محدودی از کاربران نسخه بتای اندروید قرار گرفته بود، از این پس در اختیار همه کاربران خواهد بود. با انتخاب کردن آیکون “Share” (به‌اشتراک‌گذاری)، صفحه‌نمایش دستگاه کاربر به دیگر افراد حاضر در تماس تصویری نشان داده می‌شود.
همچنین کاربران این حق انتخاب را دارند که تمام صفحه آنها به دیگران نمایش داده شود و یا فقط محیط یک اپلیکیشن خاص به‌اشتراک گذاشته شود. سازوکار این قابلیت در واتساپ به Zoom و Google Meet شباهت بسیاری دارد.

به گفته واتساپ، این قابلیت به‌صورت تدریجی در نسخه وب (ویندوز دسکتاپ) و اپلیکیشن اندروید و iOS ارائه خواهد شد. به این معنا که دسترسی به آن به‌صورت سراسری و همزمان برای همه کاربران امکان‌پذیر نیست، اما به مرور همه کاربران واتساپ به آن دسترسی خواهند داشت.

واتساپ

آپدیت‌های اخیر در پیام‌رسان واتساپ

علاوه‌بر قابلیت به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در تماس تصویری، این اپلیکیشن پیام‌رسان از قابلیت “تماس تصویری افقی” نیز رونمایی کرده است. با استفاده از تماس تصویری به‌صورت افقی، تجربه کاربری فراگیرتر، عریض‌تر و در کل‌ بهتری نسبت به تماس تصویری به‌صورت عمودی برای کاربران به‌وجود خواهد آمد.

قابلیت تماس ویدیویی در واتساپ از بیش از 6 سال پیش (نوامبر 2016) در اختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفته است. با این وجود واتساپ به‌مرور زمان و به‌تدریج به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن می‌افزاید تا با ترندهای روز دنیا هماهنگی داشته باشد و از رقبای خود جا نماند.

به‌تازگی امکان مکالمه تصویر-در-تصویر به اپلیکیشن نسخه iOS واتساپ افزوده شده و همچنین امکان ارسال پیام‌های تصویری کوتاه در چت نیز برای همه کاربران میسر شده است.
درهرصورت، در برهه‌ای از عصر دیجیتال قرار داریم که برقراری ارتباط به‌صورت تصویری/ویدیویی اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد و واتساپ با اتکا به این مقوله، به امکانات پلتفرم خود می‌افزاید.

همچنین روز گذشته خبری مبنی بر پشتیبانی این اپلیکیشن از قابلیتی جدید به‌نام “مکالمه صوتی گروهی” (Voice Chats) منتشر شده بود. واتساپ با ارائه این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا سقف ۳۲ نفر در گروه‌ها به‌صورت همزمان با یکدیگر “مکالمه صوتی گروهی” داشته باشند. لازم به ذکر است که این قابلیت با “تماس صوتی گروهی” متفاوت است و گوشی کاربران با استفاده از این ویژگی زنگ نخواهد خورد.

واتساپ

اهمیت به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش

“به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش” قابلیتی است که دسترسی به آن برای مشتریان و کاربران اهمیت بسیاری دارد. خصوصاً در اوج همه‌گیری کرونا و زمانی‌که میلیون‌ها کارمند دورکار برای انجام وظایف خود به پلتفرم‌های ویدیو کنفرانسی مانند Zoom وابسته بودند؛ بسیاری از پلتفرم‌ها برای توسعه امکانات خود دست‌به‌کار شده بودند.
برای مثال کمپانی اپل در سال 2021 امکان به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش (SharePlay) را در به‌صورت درون‌برنامه‌ای در FaceTime میسر کرد.

جالب اینجاست که Zoom، یکی از کمپانی‌هایی که سبک زندگی دورکاری را با پلتفرم ویدیو کنفرانس و قابلیت به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش خود برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تسهیل کرده بود؛ به‌تازگی تصمیم گرفته به فرهنگ دورکاری پایان دهد و از کارمندان خود خواسته تا حداقل 2 روز در هفته در دفاتر کاری Zoom حاضر شوند!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array