به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، به نقل از منابع بلک راک و اینوسکو (Invesco)، اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) ایالات متحده ممکن است قبل از فوریه (بهمن ماه) تایید شود.

نووگراتز در جریان تماس سه ماهه دوم گلکسی در 8 آگوست (17 مرداد) به سهامداران گفت: “این یک مشکل بزرگ است، زیرا هر دو تماس ما، از طرف اینوسکو و از طرف بلک راک، شما را به این فکر می‌اندازند که این مسئله مربوط به چه زمانی است، که در آن شرکت دارایی دیجیتال زیان خالص 46 میلیون دلاری را گزارش کرد.”

“این مورد احتمالاً چهار تا شش ماه است، SEC قرار است یک ETF بیت‌کوین را تأیید کند.”

گلکسی دیجیتال نووگراتز یکی از رقبای اصلی ETF بیت کوین است که در ماه ژوئن (خرداد) به همراه مدیر دارایی 1.5 تریلیون دلاری اینوسکو، چهارمین صادرکننده بزرگ ETF در ایالات متحده، مجدداً برای آن درخواست داد.

با توجه به تماس‌های دریافتی از بلک راک و اینوسکو تاییدیه بیت کوین ETF را به احتمال زیاد در چهار تا شش ماه تشخیص دادند. مدیر عامل گلکسی مایک نووگراتز در مورد درآمد امروز صبح تماس گرفت.

— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) 8 آگوست 2023

بلک راک

نووگراتز در صحبت با سهامداران گفت که زمان مورد انتظار تصویب ETF مشخص نیست، زیرا در بخش کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار دارد و در این خصوص اظهار نظر بیشتری نکرد.

با این حال، نووگراتز معتقد است که پس از تایید، صادرکنندگان ETF بیت کوین مانند بلک راک و اینوسکو برای سهم بازار با چنگ و دندان مبارزه خواهند کرد.

در اخبار مربوط به ثبت ETF توسط بلک راک و اینوسکو پلاس گلکسی (Invesco Plus Galaxy) آمده است که، ما قرار است برای به دست آوردن سهم بازار در آنجا پس از تایید آن بجنگیم.

کریس فرارو (Chris Ferraro)، رئیس گلکسی دیجیتال در پاسخ به سوالی اضافه کرد که اگر کمیسیون SEC یک ETF بیت کوین تأیید کند، تعجب نخواهد کرد.

در همین حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که موج ETF‌های بیت کوین می‌تواند زودتر رخ دهد، بسته به اینکه چگونه یک قاضی در دعوای گری اسکیل (Grayscale) علیه SEC تصمیم می‌گیرد.

گری اسکیل سال گذشته از SEC به دلیل رد درخواست تبدیل گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) به یک ETF شکایت کرد.

همانطور که انتظار داریم، اگر SEC در مقابل گری اسکیل شکست بخورد، موجی از تاییدیه‌های همزمان برای همه متقاضیان ETF بیت‌کوین از جمله گری اسکیل و هشت پرونده فعال دیگر ایجاد می‌شود.

— کریگ سالم (@CraigSalm) 2 آگوست 2023

تحلیلگران بر این باورند که اگر SEC در مقابل گری اسکیل شکست بخورد، همزمان چند یا همه متقاضیان ETF بیت کوین اسپات تایید خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array