به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس از شروع فرایند بازخرید اوراق قرضه اولویت‌دار سال 2031 خود به قیمت 64.5 سنت در دلار، تا سقف 150 میلیون دلار و با تخفیف 35.5 درصدی خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه روز هفتم آگوست (16 مرداد)، این پیشنهاد مناقصه با پرمیوم (اختلاف قیمت) 3 سنت در هر دلار علاوه بر قیمت خرید معمولی، تا روز 1 سپتامبر (10 شهریور) ادامه خواهد داشت. این اوراق قرضه اولویت‌دار 2031 از نرخ کوپن 3.625 درصد در سال و کل موجودی اصلی 1 میلیارد دلاری برخوردار هستند.

ماه گذشته، این صرافی رمزارزی 65 میلیون دلار وام قابل تبدیل به سهام یا Convertible Note را با تخفیف 29 درصدی بازخرید کرد. از زمان شروع بازار نزولی ارزهای دیجیتال، اوراق قرضه کوین‌ بیس که با تخفیف نسبت به ارزش اسمی آن معامله می‌شوند، نگرانی‌هایی را درخصوص توانایی بازپرداخت آنها در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

اوراق قرضه کوین بیس

کوین بیس در پرونده ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان داد که دارایی‌های دیجیتالی کاربرانی که در این پلتفرم نگهداری می‌شوند “ممکن است مشمول فرایند ورشکستگی” شده و با آنها به عنوان “بستانکاران بدون وثیقه” رفتار شود. چنین عوامل ریسکی معمولاً به عنوان بخشی از پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای شرکت‌های سهامی عام، برای عموم افشا می‌شود. همانطور که در سایر پرونده‌های قضایی، مانند پرونده اف تی ایکس (FTX) و سلسیوس دیده شد، طلبکاران بدون وثیقه معمولاً تنها موفق به بازیابی بخشی از دارایی‌های اصلی خود می‌شوند زیرا وجوه شرکت‌ها ابتدا برای بازپرداخت طلبکاران اولویت‌دار نقد خواهند شد.

لازم به یادآوری است که کوین بیس همچنان با یک شکایت رسمی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با ادعای عرضه اوراق بهادار ثبت نشده مواجه است. این شرکت از آن زمان برای رد این دعوی اقدام کرده است.

در گزارش درآمد سه ماهه دوم سال 2023، کوین بیس فاش کرد که با وجود 3.3 میلیارد دلار بدهی بلندمدت، 5.2 میلیارد دلار وجه نقد و معادل آن را در اختیار دارد. در شش ماهه اول سال 2023، این شرکت 614 میلیون دلار جریان نقدی عملیاتی را به ثبت رساند. به‌علاوه، در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2022، سپرده‌های رمزارزی مشتریان در این صرافی با 40 درصد رشد به 124.2 میلیارد دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array